Inlägg från: Fjäril Vingad |Visa alla inlägg
  • Fjäril Vingad

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Aniiee skrev 2014-09-28 22:42:36 följande:
    Barnen dör inte av att du bryter ihop en timme. De dör inte ens om de blir ledsna för att du är ledsen och ger dig en kram och en klapp på kinden.

Vi är så himla rädda om barnen att det inte är konstigt att en 17-åring vill ta livet av sig för att hon gjort slut med sin pojkvän sen två veckor.... Inget ont om dig, Fjäril.
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
    Åh, de har sett mig bryta ihop, massor med gånger... I början efter mitt avhopp från JV grät jag typ jämt.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-29 12:57:05 följande:

Man måste älska den där "ambulans"människan......  undrar hur många hästar hon har på grönbete.

Tror inte människan haft hästar överhuvudtaget. Faktiskt.
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-29 13:06:27 följande:
    Hm.... kanske ett par små fallabellaponnies =) På grönbete.... dvs inte hemma. 
    Okejrå!
  • Fjäril Vingad
    Schna skrev 2014-09-29 13:18:01 följande:

Folk på ens Facebook som rasar över att SVT klippt bort vissa delar (helt obetydliga för handlingen) i Pippi Långstrump. Jag orkar inte.

Jag har visst varit förskonad på min FB, inser jag. De pratar om detta just nu på radion.
  • Fjäril Vingad
    HäckHäxan skrev 2014-09-29 14:13:52 följande:
    Låter underbart. Vi hade såna lässtunder hemma också. Mamma satt i soffan med mina tre småsyskon och jag tonåringen kunde komma hem och kasta mig ner på golvet och ligga och lyssna jag med. Saknar hela helheten där, familjegrejen. Med tanke på hur viktigt det var för mig och på hur jag älskar att jag har syskon så kan jag ibland känna lite sorg över att min dotter inte har någon att dela sånt med här hemma ibland utan är ensam, men jag antar att hon överlever iaf.
    Åh herrejösses... Vi satt hemma och läste (förutom den jäkla bibeln förstås) om romersk och grekisk mytologi, alla gudar och gudinnor och vad de höll på med.
  • Fjäril Vingad
    HäckHäxan skrev 2014-09-29 15:17:10 följande:
    Måste ju ha varit en skön omväxling till bibeln, snacka om annorlunda liksom
    Oja! Min mamma kan mycket om många saker, är intresserad av historia osv, och lärde mig att bli detsamma. Överhuvudtaget lärde hon mig att älska litteratur. Fasen, i trean skulle vi ha med oss en bok hemifrån att läsa i skolan. Mitt val? Shogun!
  • Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-29 15:29:19 följande:
    Jag hade med mig Utvandrarna till bokvalet i trean första vändan. Andra vändan hade jag med mig sagan om ringen och tredje vändan hade jag med mig Illiaden. =P
    Hehe, bra där! Solig
  • Fjäril Vingad

Vissa dagar skulle jag vilja ha förmågan att trolla. Är så less på flyttstök så jag spyr.

Skulle skruva ihop ungarnas våningssäng, bara för att upptäcka att nya skruvar behövs. Happ... Måste fixa. Det också.

*superdupermegatrött*

• Fjäril Vingad
    Aniiee skrev 2014-09-29 20:29:23 följande:
    Hjärta Jag förstår dig precis. Vi köpte en ny säng för två månader sedan nästan, och vi har fortfarande inte skruvat ihop den. Det står flyttkartonger lite varstans....
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
    *kram* Jag brukar gilla att skruva ihop grejer, men iom utbrändhet nr tre så märker jag att all initiativförmåga är som bortblåst. Och ändå envisas jag att försöka fixa själv...
  • Fjäril Vingad

Helvetes jäkla skit.

Saknar, längtar, muttrar över omständigheter och kämpar med orken.

Bryt ihop, kom igen... var det visst.

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!