• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Sega mega drive-spel då? Var på tippen med första vändan idag och sen skulle jag "hämta lite" från exets förråd (som jag separerade från för snart 2,5 år sen men jajajajja) men tyvärr ägde jag tydligen 97,5% av det och nu har jag betungande många ägodelar igen. (Läs: ett helt jävla släp med kåpa) Bland detta ligger ett antal vhs och gamla tv-spel och därav frågan

• Schna
    Brunhilde skrev 2014-12-20 23:18:24 följande:

Jag funderar lite över det där med att ta ansvar för andras känslor och därmed underordna sina egna.

Ta ett enkelt exempel. Ponera att någon du har en relation med säger "Jag älskar dig" och du känner inte likadant men för att inte såra personen i fråga svarar du "Jag älskar dig med". Det är en lögn, men för att inte såra eller starta en konflikt väljer du den enkla vägen ut och ger den önskade responsen. Du tar ansvar för den andra personens känslor och ignorerar dina egna eller är du bara en feg stackare?

Min hjärna är på vilohem för tillfället, men jag tänker att det kanske verkar lite bekymmersamt att leva i en relation med någon man inte älskar. Dessutom tror jag man beter sig lite sämre mot någon man inte älskar och genom att inte ge en förklaring på det så hindrar man den som tror sig bli älskad att komma ur den där gnagande känslan av att inte vara älskad. Samtidigt beror det lite på vad det skulle leda till att vara ärlig, som t ex att hamna i delar i någons skuff o dyl..
  • Schna
    Aniiee skrev 2014-12-20 23:42:59 följande:

Segaspel, rätt sådana, kan vara värda flera tusen kronor för rätt personer. Jag har ett NES-spel värt ett antal tusen dollar..... så var försiktig innan du slänger saker.

Vilket NES-spel är det? Det fanns också med. Fast konsolerna (två) står mest och blinkar..
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-12-21 14:22:13 följande:

Kan ju glädja dig med att du tydligen inte är ensam. Gick in i badrummet på andra våningen och möts av en vägg av kräklukt. Hela badkaret är nedspytt!! Avkomman hade tryckt i sig en kycklingkebab från något suspekt ställe. Magsjuk, eller hur!!!  

Hård kväll?
  • Schna
    Knall skrev 2014-12-26 20:55:16 följande:

Om man är rastlös som sjukling och inte orkar göra något ansträngande så kan man alltid göra egna pom-poms och testa origami.. *inne på den femtielfte servett-lotusen*

Eller bläddra i kyrkböcker. *tipsar*
  • Schna
    Brunhilde skrev 2014-12-27 20:30:24 följande:

Jag är så korkad att jag inte tänker efter först, utan tycker att ju fler desto roligare, hade totalt glömt bort all specialkost. Ja, ja, det är några dagar kvar. Tänker lägga mig i duschen i fosterställning och gråta en stund.

Jag är inte avenskuk på dig. *hjärtah*
  • Schna
    Smecker skrev 2014-12-30 14:47:27 följande:

Nu är det sängläge till fredag som gäller. Den som är uttråkad kan komma och mata mig med ostbågar. Som kompensation utlovar jag högläsning ur organisationsteori för offentlig sektor.

I wish! Är det min bok?
  • Schna
    Smecker skrev 2014-12-30 18:25:38 följande:

Jag reserverar ett hörn här åt dig, utifall att. Och ett eget kapitel.

Nej, det är en annan. Som KUNDE varit intressant, den hade potential. Ända till förordet, sen gick det utför.

Men gud, då har vi TVÅ böcker om detta fantastiska ämne. Jag ersatte mina sömntabletter med min så jag blev lite orolig där.

Tack för att du håller ett kapitel till mig och må du finna en organisationsteori-intresserad ostbåge-matare inom kort
  • Schna

Är det bara jag som tycker man kan flytta jul- och nyårsafton till skottdagen istället? Alternativt ge alla ledigt december månad. Gärna januari med.

• Schna
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-30 14:26:41 följande:

Människor! Om man vill få sina föreställningar och allt som man tar som självklarheter när det handlar om städning, bakterier, hygien, allergier, stress och klimakteriet ställda på en tänkvärd ända och få ett par stycken det var som fan-upplevelser, då ska man lyssna på överläkaren och professorn i klinisk bakteriologi Agnes Wolds program "Vinter" som gick på P1 idag. Kan avlyssnas i efterhand via pod. Gör det! Intäläktuell underhållning på hög nivå.

Ja, tack!
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!