• Brunhilde
    Monte skrev 2014-07-03 16:57:39 följande:
    Vad är en haiku?
    Något komplicerat japanskt versmått. Får ropa på Aniiee, så får hon förklara.
  • Brunhilde
    Smecker skrev 2014-07-03 19:14:53 följande:

JFGI
    Fast när jag JFGI så står det att 5+7+5 är viktiga. Kanske gör det på fel sätt då. Obestämd
  • Brunhilde
    Smecker skrev 2014-07-03 18:49:51 följande:

Det har absolut inget med antal stavelser att göra.
    Jag uppfattade det här som att du inte höll med om 5+7+5. Japanska är lite svårt att översätta till svenska mått, men i svenskan trodde jag iaf att det var fem stavelser och i raden efter sju och sista fem igen. Rätta mig gärna om jag har missuppfattat.
  • Brunhilde
    HäckHäxan skrev 2014-07-03 19:50:15 följande:
    Hahahha bäst!!!

Jag älskar de. Alltså jag går runt och nynnar med och dansar.
    Du sjunger väl inte högt på ICA? Då ingår det liksom att man flashar boobsen.
  • Brunhilde
    Smecker skrev 2014-07-03 20:26:48 följande:

Aniiee, kan du förklara skillnaden på stavelse och mora är du snäll, du är garanterat bättre på det än jag.
    Teckenljud precis i mandarin, men hur översätter man det till svenskan, förutom i stavelser...
  • Brunhilde
    Brunhilde skrev 2014-07-03 20:34:39 följande:
    Teckenljud precis i mandarin, men hur översätter man det till svenskan, förutom i stavelser...
    *som i. lite upphetsad där. Nu börjar det bli intressant eftersom japanska består i så mycket mer än endast kinesiska tecken.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2014-07-03 20:10:18 följande:

Alltså.... ursäkta mig, men han den där som skriver en massa trådar om hur han inte får ligga och han är en loser och kvinnor vill inte ha losers osv.....

Jag insåg just han han låter väldigt mycket som Elliot Roger...... Det låter nästan exakt som Rodgers "manifest", vilket är scary.... 

Eller så är han ett inspirerat troll...

Undviker trådarna, det lilla jag läst låter det som en blivande rättshaverist/konspirationsteoretiker. Alla argument verkar endast vara baserade på att rätten till att leva ett fullgott liv tagits från honom av någon illasinnad massa. I detta fallet kvinnor...
  • Brunhilde

Holy crap! "Råkade" titta i en annan tråd och jäklar vilken kropp! Gillar egentligen inte bildsköna typer, men den fick faktiskt snålvattnet att drypa... Svimmar lite.

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!