• Brunhilde

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

ErnstHugo skrev 2015-05-28 20:14:37 följande:
    Låter som om du behöver lite miljöombyte? smile9.gif
    Ja, det är nog en bra idé. Gills det om man flyttar soffan en decimeter?
  • Brunhilde
    ErnstHugo skrev 2015-05-29 19:28:35 följande:
    Nej men ok om du tar in på hotell i hemstaden. (O tömmer minibaren)
    Har faktiskt tänkt göra det rätt många gånger. Höjden av lyx att bara få vara och njuta av servicen utan att behöva resa någon längre sträcka.
  • Brunhilde

Vill ha nötkött så där underbart mört att det smälter på tungan. Förutom bra råvaror funderar jag på en "långmarinad", en syrad marinad med färsk ananas. Problemet är att jag inte vill ha en geleig oätlig massa ananasen, så tid och mängd måste vara avgörande. Tips? 

• Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-05-30 20:17:58 följande:
    Ja: Ha i lime också.
    För extra syra, japp. Har man för lång marinering med syrlig marinad är risken att köttet blir hårt istället och så det där lilla problemet med att inte ta för mycket ananas. Hur mycket är för mycket?
  • Brunhilde
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-05-30 20:31:24 följande:
    Fan borde inte lut vara bättre? Menar om du ändå köper så dåligt kött...
    Nej , jag har inget lut kvar. Jag använder det för att lösa upp oönskade dejter.
  • Brunhilde
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-05-30 20:55:11 följande:
    Aha så det är det som är att ha killar på lut alltså? Herregud!
    Så är det. Det gäller att träda varsamt fram.
  • Brunhilde
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-05-30 21:25:02 följande:
    Usch ja annars är väl den kraken bra mör dagen efter...
    Kan så vara. Fast jag tvivlar på att det skulle vara negativt, såvida det inte är fråga om hängmörning.
  • Brunhilde
    Knall skrev 2015-06-01 00:02:47 följande:
    Häpp!! Jag har varit på lång-weekend i Prag!! Ååååh! Jag ÄLSKAR den staden! Ville inte åka hem! smile4.gif

Kom hem idag och i samma stund som vi landat och mobilerna hoppat igång så får vi samtal från barnens mamma.. Grabben har vurpat med sin longboard, skrapat upp höger sida av ryggen samt brutit nyckelbenet på TVÅ ställen.. Han får inte röra armen på 4-6 veckor.. Innan födelsedag, klassresa till Liseberg och skolavslutning... Yeeey. ..

Och hunden fiser dödliga mökar.... skönt att vara hemma..
    "Mökar" var ett nytt uttryck för mig
    Åh, en romantisk långweekend i Prag...Drömmer *inte alls avenskuk!!!*
  • Brunhilde
    Knall skrev 2015-06-01 18:31:28 följande:
    Jag kanske inte är en "riktig" förälder men, att se sitt "barn" ha ont och må dåligt liggandes på en sjukhusbrits är bland det jobbigaste jag varit med om.. smile4.gif
    Nyss hemkommen efter 5-6 timmar på akuten med olika undersökningar och prover gjorda..

De "missade" tydligen, på akuten igår, att grabben fått hjärnskakning efter fallet med longboarden... smile8.gif
    Blir så förbannad när jag ser sådant trams om vad som är "riktig" förälder eller inte. Försök tala om det för de lyckliga föräldrar som just fått hem sin adoptivbebis.
    Det handlar inte alltid om biologi, finns många som aldrig borde blivit föräldrar...
    Sorry OT, synd om killen, hoppas han kryar på sig snabbt.
  • Brunhilde
    Aniiee skrev 2015-06-01 20:34:19 följande:
    Yay me! Pga ett felklick råkade jag säga till programmet att ta 10 bilder istället för bilder var 10 sek. Nu får jag göra om det...... och det tar en 4-5 timmar......

Suck och stön...
    Missclicks kan få förödande konsekvenser
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!