• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-12-20 19:07:40 följande:
    Omväxling förnöjer sa kärringen och kysste tuppen.
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-12-20 19:09:48 följande:
    Omväxling förnöjer... men höna som höna sa tuppen!
    "Det smakar ändå karl", sa piga, kysste tuppen.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-20 19:51:23 följande:

Nu ska jag sjunga för er! Bjällerklang, bjällerklang, bjäller-bjällerklang, bjällerklang, bjällerklang, bjäller-bjällerkla-ang, bjällerklang, bjällerklang, bjäller-bjällerklang, bjällerklang å bjällerklang å bjäller-bjällerklang

Vajjert. 

Funderar fortfarande på att sjunga nån gammal jullåt och slänga upp på youtube.....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-20 20:02:35 följande:
    Ja, ta den där med tomtarna som slår i glasen. Nu tänker jag bekänna att det var bara tills alldeles nyligen jag förstod vad sången handlade om. Jag hade alltid trott att tomtarna skulle slå i, som i dunsa in i som när man trillar. Nu vet jag att tomtarna ska slå i som i att hälla något i glasen. Eller...?
    Nä, det är min röst definitivt inte gjord för. 

Du har så rätt, det handlar om att hälla saker i glasen. Den låter ju jätteknepig innan man fattar det (vilket tog mig några år, så att säga....)
  • Aniiee

Någon sierska som ser min sångbok? Hittar den inte....

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-20 20:20:48 följande:
    Till vänster bakom det högra hörnet.
    Hittade den!
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-20 20:31:39 följande:
    Ta sprit! Sen kan man sjunga allt. Den där sången om tomtarna som slår i glasen är ju för sorglig, egentligen: "En liten tid, vi leva här, med mycket möda och stort besväääääär". Men det är ju därför tomtarna ska slå i glasen! Jag går från klarhet till klarhet. De ska dränka sina bekymmer i sprit? Men är det verkligen en lämplig sång att sjunga på julen, barnens högtid? Ja, jag vet inte.
    Nä. Ingen sprit här inte. Andra får dricka så mycket de vill, jag låter bli. ÄR redan lagom hög på smärtstillande. Jag har vrickat foten.

Grattis till den klarsynta analysen av en av våra många snapsvisor. Barnen får ta en annan högtid. Barnens dag, till exempel.

Visste du om att "Uti vår hage" är ett gammal recept/trollformel för abortmedel, och att "dans/dansa" ofta användes förr som skönskrivning till "knulla"?

Många gamla folkvisor och skillingtryck fick plötsligt helt annan överton....
  • Aniiee
    Anonym (Signe) skrev 2014-12-20 21:01:16 följande:
    Aj, aj, aj, foten. Vi får väl glädjas åt att vrickade fötter brukar ägna sig åt att läka. Hoppas att det går snabbt. Det var som fan! Uti vår hage blir aldrig densamma i mina öron mer, men I like it!
    Ja, det gjorde ont! Skrikandes

Det är väldigt intressant att läsa på om gamla visor =P
  • Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-20 21:44:55 följande:

Ibland suger det verkligen att man inte kan redigera efter att man postat något, men ibland blir det lite humor i det hela. Någon som tycker att 175cm är en bra ålder på män? Oskyldig

Ok, jag är trött, jag började asgarva.....SkämsSolig
  • Aniiee
    Orcha skrev 2014-12-20 22:46:01 följande:

God jul!
    Och gott nytt hårigt !Solig 

Tungan ute God jul på dig.
  • Aniiee

Nu har jag svamlat en massa och lagt upp det på youtube igen =P Jag ska nog börja svamla om saker som det svamlas om på FL lite oftare.....

• Aniiee
    taquine skrev 2014-12-20 22:39:42 följande:
    Nej håller med , skummar lite över aktuella ämnen men så sällan jag skriver där
    Noren är väl bara en stor ångest som ska intas i mycket måttliga doser,  ;)
    Anniie du som är duktig på film och så , ska jag spara mina vhs rullar med alla 
    Disneyfilmer eller tippen? 
    VHSerna ska du absolut spara, eller kanske rättare: Sälja till en samlare, nu eller om ett par år. Vet du var rätt VHS går för i samlarkretsar nuförtiden? Definitivt mer än du gav för de.....
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!