Sex och dravel tråden, hämningslöst!
Meh, dumma drake
Meh, dumma drake
Någon som har lust att ta min huvudvärk?
Den började som migrän imorse, men är mer som ett glödgat spjut bakom vänster öga nu..
Några bud?
Middagstips mottages även tacksamt.. Snälla.. ingen tacos/ pizza/ hamburgare..
Nuuuuu tar jag långledigt! Behöver inte tänka på jobbet på 19 dagar...
Julfirande, gosa med barnen, umgås med männen i mitt liv, bara vara... Lovely! <3
Vilken spelkonsol är roligast och lättast att hantera för en 3,5-åring och 6,5-åring? Någon? Aniiee?
Med en wii-fit-bräda så har även alla träningsglada mammor och pappor glädje av wii U.
Rekommenderade barn/familjespel:
Angry Birds
Ben 10 (om 6-åringen tycker om Ben 10)
Donkey Kong Country Tropical freeze
Disney infinity (varning! Svart hål för plånböcker, då det, precis som Skylanders, är beronde av att man då och då köper gubbar för i snitt 150 kr/gubbe)
Game & Wario
Just dance (Vem säger att man måste SITTA och spela? =P)
Mario Kart 8 (Game of the year för Wii U)
Mario Party 10
New Super Mario U
New Super Luigi U
Pikmin 3
Rayman Legends
Super Smash Bros Wii U
Legend of Zelda WindWaker
Rekommenderade vuxenspel (och jag menar VUXENspel. 16 eller 18 års rekommenderad åldersgräns):
Bayonetta 1 + 2
Hyrule Warriors
Som sagt, finns mer om man tittar bland Wii-spelen också, och så släng in ett Wii U Fit om det finns någon som vill träna, mest balans och yoga och sånt som funkar bra.
Varför har jag aldrig tänkt på att göra knäcken i micron innan?
Så mycket enklare! 8 minuter och den blir perfekt! Har gjort två omgångar, fast med tanke på att ingen kommer vara hemma särskilt mycket i jul är det nog dags att sluta "koka" knäck nu...
Nattens filmskörd:
Fanny och Alexander (långa versionen)
Fantastic Four
Fellowship of the Ring
Fishtank
För att inte tala om alla dessa kvinnor
Friday 13th
Frozen Flower
Gangs of New York
Good Morning Vietnam
The Great Dictator
Gycklarnas afton
Happy Gilmore
Hedwig and the angry inch
Hemlighuset
Hitch
House of wax
Hulk
Hunger Games
HG Catching Fire
Filmerna på min Playlist G - H, Första filmen från varje rad på HDDn. Satt på satt på random i VLC. Första blev Gangs of New York. Såg den när den kom, har för mig att den var bra. Får se hur många som hinner gå innan jag somnar. Känner mig så där konstigt trött, som febrig och trött, men ändå lite hyper. Vilket märks, då jag härmed kommer på mig själv med att svamla, fullständigt.
Igår såg jag filmer från Listan "Kids T - X". Listan valdes på samma sätt som Den förra. På den är det (De tre första är filmerna jag såg, resten i bokstavsordning):
Tangled
Treasure planet
Voyage of the dawn treader
Tarzan
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
Tenkuu no Shiro Rapyuta (Castle in the sky)
Three Caballeros
Tigger Movie
Tinker Bell
Tonari no Totoro
Toy Story of Terror
Umi ga Kikoeru (Ocean Waves)
Up
Waking Sleeping beauty (inte egentligen en barnfilm)
Wallace and Gromit - Curse of the Ware-rabbit
Wall-E
Willy Wonka and the chocolate factory (Inte att blanda ihop med Charlie and the Chocolate Factory)
Winnie the Pooh (2011)
Wreck-it Ralph
Såg även film från listan "Fantasy N-S". Fantasy-listorna gjorde jag så att jag helt enkelt samlat ihop alla fantasy och Sci-fi filmerna jag har (Som inte är disney, disneyfilmerna har egna listor). På de listorna pusslade jag även ihop filmer som hör ihop även om de inte ligger bredvid varandra.
ParaNorman (såg jag)
Snow White and the huntsman (såg jag. Sämre film får man leta efter, den funkar inte ens som guilty pleasure)
National Treasure
Night att the museum 1+2
Night of the hunter (snarare skräck, men vad tusan)
Ninth Gate
Pirates of (alla 4, även om den sista.... eh... suger? Nah, guilty pleasure)
Pans Labyrinth
Percy Jackson 1+2
Prince of Persia, sands of time
Princess Bride
Prometheus
Red Riding Hood
Ringu
Rise of the Planet of the Apes
Scrooged
Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited away)
Sleepy hollow
Solomon Kane
Så... 140 timmar filmtips till er, helt gratis....