• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Brunhilde skrev 2014-12-15 23:21:49 följande:
    FULL. packad, asplakat, dräggfull, berusad!
    Jag vet att du skrev det. Min hjärna tänker bara lite för mycket just nu. Och jo, hon kände sig full varje gång. Som om hon druckit ett par whiskey. varje gång. Det går över om ett par dagar. Gör det inte det så får du väl reklamera de. 
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

270....

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

334.....

• Aniiee

Det är intressant att skriva i ett worddokument på engelska med massa japanska namn överallt. Röda streck överallt. =/

• Aniiee

Fick veta idag att vi tydligen förökat oss till jul. Övriga syskon med familjer invaderar hemmet på julafton.

Jag kommer inte orka.....

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-16 17:31:41 följande:
    Men måste du delta hela tiden? Kan du inte dra dig undan lite och definitivt försöka lite på att det blir jul, även om du inte lagar all maten och servar alla gästerna.
    Jo, det är det jag tänker göra. Smita undan ibland när det behövs. Brukar bli att jag tar en timme och är som en normalstörd, sen försvinner jag en kvart, så jag orkar en timme till sen, osv. Umgås i småportioner. 

Maten kommer i alla fall definitivt vara färdiglagad INNAN julafton, sen den bekymrar mig inte alls. Servera sig får folk göra själva. Kanske att småungarna behöver hjälp, men de har faktiskt föräldrar, småglinen =P

18 pers blev plötsligt 35. Tur att huset är stort, alla har sund inställning till alkohol och att det finns 7 hundar som man kan rymma med, om det behövs.
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2014-12-16 17:42:44 följande:
    Själv ska jag ha den valda familjen hos mig på middag den 2 januari. Just nu 14 anmälda...

Tur jag slipper laga all mat själv iaf... Blir nåt knytisaktigt.
    Knytis låter urvettigt!
  • Aniiee

Nej, nu MÅSTE jag skriva julyaoi, annars blir det ingen i år.

• Aniiee
    Brunhilde skrev 2014-12-16 17:48:49 följande:
    Jag måste inget alls mer idag, har jag bestämt!
    Bra beslut. 

Oh, titta! Middag. Som på beställning =P Jag slapp till och med laga den Solig
  • Aniiee

Fick pga en annan tråd anledning att gräva fram de japanska kostrekommendationerna. Och jag måste väl säga: Suki! Snacka om att lita på att folk kan tänka själva. 

Rekommendationerna börjar så här (klistrar från eng versionen):

Enjoy your meals

Have delicious and healthy meals that are good for your mind and body.

Achieve a longer healthy life through your daily meals.

Enjoy communication at the table with your family and/or other people and participate in preparation of meals.

Och slutar så här:

Assess your daily diet.

Set your own health goals and have a habit to assess your diet.

Think and talk about your diet with your family and friends.

Learn and practice healthy dietary habits at school and at home.

Place importance on appropriate eating habits from an early stage of life.

Och så ett antal rekommendationer emellan, of course, of course.

Inga pekpinnar där inte.

Även rekommendationer för vila och sömn finns, bland annat:

"The body and heart is refreshed by taking a bath".
    "Find pleasure and motivation to live in you leisure time"
    "Adequate sleep differs by person, do not view eight hours as optimal for you, as you are unique"
    "Relax before bed with a book, music, lighting incence or light stretch etc. Or all of the above, in any combination"
    "Have bedding that fits your needs and are to your comfort."
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!