• Knall

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

hännrick skrev 2014-09-21 12:37:53 följande:

Efter par dagar med kattunge i närheten så rör man sig i slow motion och lyfter knappt på fötterna när man går, livrädd att råka trampa på den lille Jagäröverallthelatiden-filuren.som på ingen tid alls lärt sig att med matematisk precision räkna ut var den vara befinna sig för att vara som mest ivägen :D

Jo tack.. lyckades trampa honom på tassen förut.. den ångesten!

Han har en magisk förmåga att vara i ansiktet på mig när jag talar i telefon...
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall

Isterband och dillstuvad potatis!! Sååååå gott!

Nyduschad och väntar på kaffe och glass!

Den här veckan blir fullt upp med barn, läkarbesök och flytthjälp...

På torsdag ska jag utredas för min led- och muskelvärk.. Jag både hoppas och inte hoppas att de ska hitta något.. hittar de något så kan jag få hjälp, men då har jag ytterligare en diagnos och ytterligare ett handikapp/sjukdom som påverkar mitt liv...

• Knall
    HäckHäxan skrev 2014-09-21 19:39:32 följande:

Jag har aldrig ätit isterband, är det verkligen gott? Har fått för mig att det är vidrigt och då är det ju såklart vidrigt liksom Hur smakar det? Dillstuvad potatis däremot MUMS det kan jag nog äa ihjäl mig på gärna till gravad lax

Förstår att det känns jobbig och att en diagnos till inte känns kul. Samtidigt så kan det ge svar och även om det nu blir en till så är det ju fortfarande något du redan är van vid bara att den delen hädanefter har ett namn. Du är ju fortfarande du hur fan du än vrider på det och vi andra gillar du oavsett om du är du plus en diagnos till. 

Det är SÅ gott! Syrlig, grynig korv typ.

Jo, jag vet.. men ibland vill jag bara skicka min kropp på utbyte till en som inte värker och krånglar hela tiden...
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-09-21 23:17:59 följande:

Man kunde väl få en reservkropp att ta till i nödfall. Förstår tanken på att det kunde vara skönt med en diagnos för att få adekvat hjälp, men samtidigt måste det vara väldigt skrämmande. 

Gött det skulle vara... "Idag vill jag vara lång, smal och mörkhårig.. lite italiensk.."

Tror själv på EDS och artros i händerna. ...
  • Knall
    HäckHäxan skrev 2014-09-22 01:53:56 följande:

Nyduschad, sanerad och ren, ja typ så.

Men med ett i lands problem jag förfasas över. Jag önskar mig genast min förlorade övervikt tillbaka, bums dessutom! Jävla hud på magen, känns jättekonstig, läbbig    

Tycker inte alls det här är av godo, jag är hellre 8 kg tjockare igen och känner att min hud på magen känns som ja vanlig hud och inte som detta konstiga jag tycker mig känna nu.

Summan av kardemumman blir hell no till nakenhet. Det här känner jag mig inte bekväm med alls. Kommer bara må kasst om någon annan rör vid min mage nu och det känns jävligt surt eftersom jag just börjat uppskatta och vänja mig vid beröring där liksom, helvete också!!!!!!!  

Alltså finns det nån jävla mirakelkräm som drar åt hud och stramar till.???????? Vet att jag läste något sånt när jag var gravid för hundra år sen, det var aldrig intressant för min del då kroppen såg ut som innan bara några veckor efter förlossningen och det enda som var annorlunda gick ju inte att göra så mycket åt eftersom det är ett långt ärr och det störde mig inte alls just då, inte nu heller så. Men den här läbbiga absolut läbbiga huden, den stör mig enormt just nu känner jag.

JÄVLA SKIT JÄVLA SKIT OCH JÄVLA SKIT OCKSÅ!

Gissar att jag är udda, de flesta tjockisar blir väl glada om de går ner i vikt. Bara jag som är för jävla knäpp gissar jag. 

Du är INTE udda.. eller ensam... Finns ju vissa träningsknep för att tighta till magen så det mesta av huden drar ihop sig.. men tyvärr finns det väl ingen mirakel till att få bort allt.. förutom att lägga sig under kniven då..

Gjorde ju ett bikinisnitt för snart 3 år sedan. 15 cm långt och ingen känsel runt det området.. tack vare den så blir det som ett veck vid magen där när jag går ner.. Känns som om magen hänger..

Vill så gärna komma ner till målvikt, men samtidigt räds och äcklas jag av den överflödiga huden/vecket på magen..

Funderar skarpt på att låta operera mig den dagen målet är nått.. För att få trivas med mig själv...
  • Knall
    Fjäril Vingad skrev 2014-09-22 07:03:26 följande:

Åh gud, jag hoppas det inte är EDS... Har en vän som har det och jäklar vad hemskt.

Har tyvärr många överensstämmande symtom på det.. En sjukgymnast jag gick till för ett par år sedan frågade om jag någonsin utretts för det då hon tyckte att jag hade tydliga tecken.. Har försökt skjuta undan den tanken, men i.o.m mer och mer värk i leder och muskler, främst händer, fötter. Överrörliga leder, muskelsvaghet, lätt för blåmärken, värk i axlar/skuldror/nacke vilket leder till frekventa migränanfall, märkliga vrickningar och stukningar, plattfot, endometrios (en förvånansvärt stor del av endometriospatienter har även EDS.. Antagligen pga den kroniska inflammationen).

Jag kan böja mig fram och sätta handflatorna i golvet utan att böja knäna, jag kan böja mina fingertoppar till "klor", leden mellan tumme och pekfinger är förkortad etc..

Kan hålla på i evighet..
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-09-22 07:31:28 följande:

Var tvungen att googla. Vissa former av det låter onekligen inget bra.

Har jag "tur" så är det en mildare form jag har.. satt och läste lite nu också och ytterligare en grej är navelbråck, vilket jag föddes med och var tvungen att opereras för när jag var 10..

Har snart i 3 månaders tid haft kronisk smärta i vänster fot.. hoppas på att det bara är kroppen som försöker skrämmas lite....
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-09-22 07:39:07 följande:

Fast överrörligheten behöver inte vara ett tecken på det. Kan fortfarande sätta benet bakom nacken trots min höga ålder. Var hos en kotknackare för ett tag sedan som slet sitt hår för att mina leder inte gick att knäcka. Hur han än slet böjde de sig bara. 

De andra symptomen är ju lite oroväckande iofs.

Det är just överrörligheten ihop med resten som gör att läkarna misstänker EDS också..

Haha! Benen bakom nacken kan jag också! Och (om/när jag vågar) så kan jag böja mig så långt bakåt att huvudet nuddar golvet.. (fick bilden av spindelgången i Exorsisten på hjärnan nu! )
  • Knall
    HäckHäxan skrev 2014-09-22 07:57:11 följande:

Mums försovning. Ringt skolan och sagt att vi blir sena. Hörde just att kaffebryggaren blev tyst dags att kliva ur sängen och hämta en kopp. När man försovit sig såpass att man inte har en chans att komma i tid så kan man lika göra köra på no stress eller det tänker jag göra idag iaf.

Morning förresten.

Tumme upp på den.. drick kaffet i godan ro..

"Någon", (läs; mannen), bestämde med en hantverkare att denne skulle komma och titta på vår vind någon gång mellan 7 och 9 idag.

Jag behöver gå på toa, men ger mig fan på att i samma stund arslet nuddar toasitsen så kommer det ringa på dörren...
  • Knall
    Brunhilde skrev 2014-09-22 09:11:05 följande:

Känner djupt medlidande. Jag har sådana där här just nu och de var nästan i tid. Önskar djupt och innerligt att de blir klara snart så jag kan gå på toa. Antagligen ett ämne för en helt ny tråd...

Han kom, tog en kvart och sedan åkte han.. jag hann på toa precis innan nästa gubbe dök upp.. Så nu har jag haft larminstallatören här i 2,5 timme och kunde precis dra till toan igen... *Phu*

Hur har det gått för dig? Blivit någon tråd om det?

"Hantverkarna vägrade gå! Var tvungen att kissa i rabatten! "

Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!