• Schna

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

J a d e d skrev 2014-04-08 18:13:27 följande:
    Jag gick precis förbi ett gruppboende för mentalt retarderade vilka i fönstret vrålade "snygging" i min allmänna riktning. Räknas det, eller ska jag dränka mig i choklad genast?

Det räknas givetvis.
    It takes a fool to remain sane
  • Schna
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-08 18:05:57 följande:
    Haha, jag är såpass knepig att jag vill ha olika saker hos olika män.
    Jo men så kan det ju bli och det är ju inget fel med det
  • Schna
    J a d e d skrev 2014-04-08 18:13:27 följande:
    Jag gick precis förbi ett gruppboende för mentalt retarderade vilka i fönstret vrålade "snygging" i min allmänna riktning. Räknas det, eller ska jag dränka mig i choklad genast?

Jag hade för övrigt en man med Downs syndrom som flirtade vilt med mig ett tag. Han gick fram med självsäkra steg, klädde av mig med sin blick och sa "Hade du inte varit upptagen så hade jag tatt dig". Jag levde på det en hel vecka minst. Det måste man.
  • Schna
    HäckHäxan skrev 2014-04-08 19:03:50 följande:
    Lite seriöst menad fråga då.

Finns det nått ställe där man kan typ göra test för att få ett hum om vad man är bra på, borde göra osv. Samt nån sida där man kan kolla yrken och vilka yrken det finns en framtida brist inom eller redan är brist inom?

Försöker göra planer för resterande del av mitt liv.
    Det jag vill göra får eller kan jag inte göra, så då måste jag hitta något annat. Och jag måste flytta också inser jag om jag skall få gjort nått Känns inte helt bra, måste ju ske innan mini börjar riktigt skolan OCH jag vill egentligen inte alls ta ur henne ur skolan hon går i, den är bra, mindre än andra och hon mår bra av att gå där. Fan!!! Skrikandes

Chockartad insikt slog mig just, jag kommer få ge upp mitt barn och låta henne bo hos pappa. Hur i helvete överlever man det då? Eller dra upp henne från allt känt för att jag av ego skäl vill bli något och ha en möjlighet till en annan framtid. Helvetes skit!!!

KÖRKORT!!!!!! kanske kan lösa det, men då får hon ju sjuhelvetes långa dagar på fritids. Jag är sån löjlig jävla hönsmamma, vet att andra barn absolut överlever på fritids, men va fan fritids innan skolan, fritids efter skolan, när hinner man umgås med sitt barn?? Hur gör folk?
    Hon kanske trivs jättebra på nya stället, om ni flyttar? Värt ett försök. Sen finns ju distansutbildningar så du tjänar in ett par, tre år med.
  • Schna
    Fjäril Vingad skrev 2014-04-08 18:30:23 följande:
    Bara det funkar för alla inblandade så.
    Precis. Så är det!
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-04-08 18:30:58 följande:
    Behöver nog inte ha Downs syndrom för att gilla dig, räcker att läsa bara det du skriver för att bli tagen...Solig
    Dessutom hade han turen att få se dig.Drömmer

Det var mycket vänligt sagt. Äpple 
  • Schna
    HäckHäxan skrev 2014-04-08 19:45:31 följande:
    Ja joo det är ju sant. Men jag vill så ogärna ha henne i kommunal skola, ja jag vet de kan vara jättebra de också. *fördomar* Iaf den kommunala skolan här suger och då menar jag suger som i sämst i landet!

Distansutbildningar var en god ide. Läser man mer intensivt då? Tänkte på detta med att tjäna in några år?

Försöker spana på utbildningar, men allt är en stor djungel för mig. Har fått för mig att man bara får läsa vissa saker på distans om man tex bor långt ifrån skolor/ utbildningar. Jag bor ju nära gbg så jag har antagit att jag inte får söka distans om utbildningen finns i stan utan att jag måste söka i stan då. Utan körkort blir det ett helvete att pendla, med körkort så fungerar det, då tar de 30-45 minuter ner max och så hem igen och jag kan nog få nån kompis att hämta henne på skolan innan jag är hemma, så hon slipper bo där hoppas jag. 

Nej, nej, nej.. du får läsa vilken (högskole)utbildning du vill utan att bo där och det vimlar med distansutbildningar, med eller utan sammankomster. Hur många som helst. För tentor och så kan man gå till närmaste lärcentra och det har du säkert där du bor. Du kan ju plugga 25-100% men du kan inte vara sjukskriven samtidigt. (Såvida det inte är bisyssla, t ex kvällskurser) Mao, du kan jobba halvtid och vara sjukskriven halvtid, men det går inte att studera på halvtid och vara sjukskriven på halvtid. Enbart heltid. Om jag förstått det rätt.

Det är inte intensivare att plugga distans men det kan bli jobbigare om man är en sån som lär sig mest på föreläsningar. Jag funderar allvarligt på att börja läsa på distans istället för på plats, då kör det inte ihop sig lika mycket när barnen blir sjuka. (Vilket är typ 75% som det känns.......) Känns dessutom mest tidseffektivt så, faktiskt.
  • Schna
    Anonym (Grottis) skrev 2014-04-08 19:46:09 följande:
    Jag har total uppvärmd yta på 280 kvadrat och med hushållselen fick jag inte högre räkning i vinter än 2300.
    Japp bv är absolut det bästa som finns.Skrattande
    Ja jag har varmt inne.
    Samma här, älskar't.
  • Schna
    Schna skrev 2014-04-08 19:55:27 följande:

Nej, nej, nej.. du får läsa vilken (högskole)utbildning du vill utan att bo där och det vimlar med distansutbildningar, med eller utan sammankomster. Hur många som helst. För tentor och så kan man gå till närmaste lärcentra och det har du säkert där du bor. Du kan ju plugga 25-100% men du kan inte vara sjukskriven samtidigt. (Såvida det inte är bisyssla, t ex kvällskurser) Mao, du kan jobba halvtid och vara sjukskriven halvtid, men det går inte att studera på halvtid och vara sjukskriven på halvtid. Enbart heltid. Om jag förstått det rätt.

Det är inte intensivare att plugga distans men det kan bli jobbigare om man är en sån som lär sig mest på föreläsningar. Jag funderar allvarligt på att börja läsa på distans istället för på plats, då kör det inte ihop sig lika mycket när barnen blir sjuka. (Vilket är typ 75% som det känns.......) Känns dessutom mest tidseffektivt så, faktiskt.

Eller ja, du får ju läsa 200% om du vill men du får inte mer CSN för det.
  • Schna
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 20:07:36 följande:
    Låter jäkligt tufft med 200%. Då finns det definitivt inte så mycket tid till annat. Kanske inte att rekommendera om man ska plugga för första gången Obestämd
    Jag skulle verkligen inte rekommendera det. Död
  • Schna
    Anonym (okejdå) skrev 2014-04-08 20:17:01 följande:
    Gör du det nu din galning?

Nej, men förrförra hösten. Nu vet jag bättre...
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!