• Aniiee

Sex och dravel tråden, hämningslöst!

Anonym (Signe) skrev 2014-09-01 19:10:10 följande:
    Oj! Hatten av för dig! Min mamma, pianolärarinnan, sa en gång att "du kommer aldrig att kunna lära dig spela ett instrument." Hon hade rätt. Glad
    =P Sa jag att jag sjunger också *skryter lite*

Testat trummor? Det är också instrument =)

Äh, du är säkert bra på andra saker. Som att rita streckgubbar, till exempel (det kan inte jag=/)
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee

Om man gör en julkokbok....... vad ska man du ha med för kategorier? För nu tänker jag göra en! Solig

*me might be crazy*

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2014-09-01 21:13:13 följande:
    Drycker (olika varianter av mumma tex), efterrätter, kanske lite rätter från andra länder (tänker på finska "lådor" tex)...
    Bra idé med andra länder =P Kan ingenting om finsk mat, men jag kan ju lära mig Solig
    Schna skrev 2014-09-01 21:25:13 följande:

Yay!

Tänker du också på julen? Drömmer Mitt bidrag på kategorier är:

Mat. Dessert. Godis. Pyssel. (som måste bakas, t ex om det är av lera) Sanslöst nytänkande va?

Ja, kan ju inte låta bli. Först läste jag en tråd om någon som redan är deppad/har ångest för hösten, sen slängde jag ut en fråga i jul-tråden, sen packade jag upp de här ljusen från paketet med yc-ljus:

Apple and Pine needle
    Sparkling Cinnamon
    Christmas cupcake

Dessert och godis är ju givna, tanken var väl mer att dela upp "mat" i fler kategorier, som typ "kött", "fisk".... men där tog ideerna för kategorier slut Skrikandes

Pyssel kan jag inte, men det kanske man kan tigga hjälp om senare.

Nytänkande på julen? Hädelse!

Jeez, jag behöver kolhydrater. Kan inte tänka.....
  • Aniiee
    Fjäril Vingad skrev 2014-09-01 21:28:30 följande:
    Leverlådan är HEMSK. Min mor och mina syrror älskar den... Haha!

Själv älskar jag kålrotslådan! Den är makalöst god till julskinka och potatis och köttbullar! Mums!!!

Fasen, nu längtar jag till jul här ju!
    Ah, får leta rätt på ett recept på kålrotslåda som jag kan leka med!

Leverlådan skippar vi. Räcker att jag tvingar på folk ett recept på leverpastej!
  • Aniiee

36,7 låter som normal temp va?

Måste hitta kolhydrater.....

Nu har jag skrivit:

Kött
    Fisk
    Fågel
    Lådor och gratänger
    Sallader
    Smörgåsar och annat smått
    Efterrätter
    Matbröd
    Småkakor
    Mjuka kakor
    Julgodis
    Drycker

Saknas något?

• Aniiee

Äsch!

• Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-09-01 22:16:34 följande:
    Galen absolut Galen är bra! Och hör sen!

Hmm, kallskuret, varm mat, bullar/ kakor, godis. Bröd, vegetariskt kanske? Eller om du delar upp det i förrätter, huvudmål osv eller kanske mixar bägge delar
    Tänk, jag har alltid sagt att galen är bra Solig

Hmm... får se.

Nu ska jag leta reda på mitt recept på pepparkaka med apelsin och choklad.
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-09-01 22:21:04 följande:
    I min värld låter det som gränsen till feber, men så är 36 normalt på mig och 37,5 är närmare döden än livet eller det känns så. Får värk i hela kroppen, hatar feber och huvudvärk.

Vegetariska alternativ till julmat kanske, bara en tanke. Är lite insnöad på vegetarisk då mini tjatar om det jämt och jag suger getpung på att laga vegetariskt, vilket i sin tur är knäppt, för jag gick faktiskt en kurs i det där på gymnasiet men va fan. Mamma tänkt på miljön bla bla, det är bra att äta helt vegetariskt iaf en gång i veckan mamma. Jäkla unge till att snappa upp allt och lära sig allt
    I min värd med, brukar ligga någon stans mellan 36 och 36,2 på kvällen. Och så kommer det sjuksköterskor (särskilt här på FL) som skäller på en när man säger att man har feber vid 37.... "Feber är över 38, innan det KAN man inte må dåligt! Så det så!"

Ja, jag har lite vegetariskt som jag vill dra fram. Ska nog se om jag kan "julifiera" några recept.

Duktig unge du har, tycker jag. Du och hon får väl lära er tillsammans? Som ett litet projekt. Sätt er tillsammans och kolla vilka grönsaker som är i säsong, och leta efter vegetariska recept med såna grönsaker. Gärna från olika länder.

Hörs det att jag är omgiven av matglada ungar? Solig
  • Aniiee
    lille Birger skrev 2014-09-01 22:21:32 följande:
    Kan vi få höra något du spelat?

Här är en låt som jag spelat:
    Kanske nån gång Solig

Tänkte jag skulle ta med mig en mic in i badrummet idag =P
  • Aniiee
    HäckHäxan skrev 2014-09-01 22:32:13 följande:
    Det lät ruggigt gott faktskt. Jag älskar mjuk pepparkaka/ lingon kaka ( kärt barn har många namn ) Testade massor av recept till jag äntligen fick hittat ett, justerat lite i det och vips så smakade det som den från min barndom som min gammelmormor alltid bakade åt mig, Svea hette hon, hon dog när jag var barn, men jag minns henne så väl, den runda korta kvinna, med sån värme och en sån fri själ som aldrig knäcktes, kvinnan som gick sin egen väg och levde efter att hennes barn växt upp, som lämnade mannen hemma att överleva själv och packade en väska och drog till Tyskland osv. Hon dog av diabetes eller efterverkningarna eller vad tusan man skall säga. Skit samma död är hon och mina minnen är underbara
    =) 

Låter som en bra gammelmormor. Min mormor var sån också, trots alla motgångar så LEVDE hon mer än någon annan jag någonsin känt. Min mormor dog för 8 år sen, jag var 21, hon var 90 (!). 
Svar på tråden Sex och dravel tråden, hämningslöst!