Hey Jude!
Nä att den är fin, den nya! Otroligt.
Måste dock stå i "fel" kö nu igen eftersom sonen bara är svensk än så länge
Ojoj..nu får det nog vara dags för sömn, morgonpasset börjar ju snart...
Godnatt
Nä att den är fin, den nya! Otroligt.
Måste dock stå i "fel" kö nu igen eftersom sonen bara är svensk än så länge
Ojoj..nu får det nog vara dags för sömn, morgonpasset börjar ju snart...
Godnatt
Godmorgon
här sitter en MYCEKT trött tutim, det är inte smart alls att sitta uppe och uggla till 1 på natten när man vet att sonen med all sannolikhet kommer att vakna första gången runt 3-4 tiden Gäsp säjer jag bara.
Vet inte vad den här dagen ska få bjuda på men det skulle vara skönt att åka ut till mamma så får hon vara med knodden medan död-tutim sover..jaja hoppas ni alla får en bra dag.-)
Ojoj det där känner jag igen..vilka problem mina svenska kompisar (som är gifta med israeler och bor i israel)har! Det är ett evigt pappersarbete för dom, det verkar aldrig ta slut, det är ett oändligt kopierande och åkande och dividerande Det säjs dessutom att misrad ha'pnim i zfat är ett utav det värre, vet inte om det stämmer.
Var i israel var det du bodde, labilina?
Gomorrn
ojoj vilken natt - B är sjuk och nu har 2 nätter i rad varit rena misären, gråt och tandagnisslan (bokstavligen eftersom han dessutom har 4 tänder på väg ut i överkäken).
Kan barn "gå" i sömnen? Knodden har börjat vända sej på mage när han sover och då ställer han sej automatiskt på alla 4 och börjar gunga och sen masar han sej fram SOVANDES i sängen, allt ackompanierat av gnällig gråt. Det hela är väldigt mystiskt och ganska frustrerande, särskilt när klockan är runt 3 på morgonen och man själv har sovit i 10-minutersintervaller sen 23
Jaja, hoppas ni alla andra har en bra dag, själv känner jag mej som ett manglat päron.
Hejhopp
Det blev en dag av det här också även om det inte kändes så imorse
Välkommen då tillbaka, Tili efter ditt uppehåll
Schnicki; här är en till som kanske dyker upp i er bar, vi åker också ner om ca 2 1/2 veckor.
Nu måste det väl ändå vara dags för nån slags middag, funderar på att göra nån sorts soppa även om ovanstående recept låter ganska så gott
Hepp allesammans
här är shabbaten väldans fin, har pysslat och knåpat ikväll och tryckt små grejer på vita kläder - roligt! Säj det inte till nån men jag ska sno från den sidan där man kunde köpa kläder med judiska tryck, de hade en tröja tror jag det var där det stod "minimensch" och det ska jag minsann norpa och trycka på en body här hemma
Schhh! Hoppas ingen blir arg på mej. Det vore himmelens synd.
Nu ska jag pyssla vidare samt käka lite godis.
Morrn
Uj vilken tidig morgon - 6 vaknade den numera så otroligt morgonpigga sonen.
Hattifnatt; sidan heter www.jewcy.com, väldigt fina grejer (tror det var elims som bjöd på den länken för några månader sedan?)
Chaia
Jag sällar mej till din klick, mäter 1.57..dock har jag en relativt kort man också, han är bara 1.71
Nu får det vara dags för lunchsömn för en liten kille..ha en bra dag allesammans!
Jamen just ja, har ju glömt att gratta dej Monsa till körkortet! Kul!! Var det så hemskt som du trodde med uppkörningen?
Är det bara jag (vi) som inte ser schlager?
Bada låter trevligt. Det kanske skulle vara nåt. Först ska vi klämma varsin potatisbakelse till efterrätt..grrr, kalorier är det bästa som finns
Chaia
det är en himla trevlig skapelse av en massa sött och sliskigt (är inte helt säker på vad fyllningen är gjord av, det kan vara lite olika) samt att där är ett överdrag av mandelmassa. Som en princesstårta alltså. Gott!