Inlägg från: tutim |Visa alla inlägg
  • tutim

Hey Jude!

Jag är bara sugen på godis..kanske måste konsum få ett besök ikväll. Hmm..

Sushi verkar himla poppis nere i södra sverige, häruppe tycker jag aldrig nån pratar om det även fast det finns att köpa på flera ställen.

• tutim

Kommer nog aldrig att riktigt förstå charmen i kallt, ihoprullat ris Testade i Usa men det funkade inte, har testat i israel och det funkade inte och har nu lagt ner hela sushiprojektet. Om nån bjuder på gravad lax sitter jag däremot med vidöppet gap, det finns inget bättre

Just nu gnager jag på en apelsin men funderar ändå på lite godis.

• tutim

tror det är där skon klämmer lite...jag är livrädd för att fisken inte ska vara färsk och att jag ska få nån sorts märklig mask av det eller bli matförgiftad. LIka bra att säja som det är Så som ni pratar om sushi så kommer jag säkert ge upp till sist och testa igen

• tutim

Hepp

vilken helt jäkla fantastisk dag det varit här idag, sol och nollgradigt, man blir nästan salig av lycka. Känns som våren är på väg!

Ellinorsmamma; har du kollat på kalaspinglan.se ? Där har de väldigt fina dräkter, jag vill också ha något till vår kotte men kan inte riktigt bestämma mej. Helst vill jag att han ska vara smurf men då får jag nog sätta igång och färga och sy

Häruppe i lappmarken kommer sverige-israelsamfundet ordna något slags..nånting. Pensionärsparty förmodligen men vad gör det för det känns ändå viktigt Lite käk och lite annat kul och sen nåt mer skoj och ungefär så kanske.

jaja, dags för kvällsgröten..hupphupp

• tutim

Goafton på er

hoppas alla mår bra!

• tutim

Hejsan

alltså var det nån som hörde den här prällen Lars Collmar prata i radion idag runt 11.30-tiden?

• tutim

Nja dom pratade lite sådär skämtsamt om huruvida man ska se sej själv som universums medelpunkt osv, det var lite trivsamt och han hade sin egen teori om att gud har fasettögon som en fluga där varje levande ting på jorden har en egen fasett som gud ser just den personen etc med. Så långt var det ok.
    De fortsätter och pratar lite hit och dit och ifall inte detta skulle kunna vara blasfemi (det var ordet de använde) och helt plötsligt säjer prällen; "jaaa tex som på det sättet judarna ser sej själva, som nån sorts utvalt folk..DET är ju inte rätt, kanske såklart att dom är det men bla bla bla" i den stilen.

Reagerade inte på det han sa egentligen utan bara ATT han sa det på det sättet, han sa det med sån avsmak och lät så nedvärderande på nåt sätt att jag verkligen hoppade till.

Ingen otrevlig stämning här bara för det här men jag var bara tvungen att fråga om nån fler hörde det. Blir också lite sur för här är iaf en judinna som inte ser sej som utvald på nåt sätt. Alla är vi ju människor liksom

Nå nå, nog om det.

• tutim

gah, såg att det var 666 inlägg här så måste jag genast skriva nåt så det numret ändras

är löjlig jag vet.

• tutim

..och fruktsmoothisarna som de gör av färsk frukt..mums

Och frozen yoghurt!

Svar på tråden Hey Jude!