Inlägg från: tutim |Visa alla inlägg
  • tutim

Hey Jude!

Vet bara att kadima vann, kan knappt säja om det är bra eller dåligt

Lite kul är att ett parti för pensionärer MED pensionärer gick jättebra och kommer sitta i knesset

• tutim

Aah vad fint, kidA! Himla fin bild, visst är det en Wallie? Supersnyggt!

Fattar ni att dom har tagit Hagamannen! *glädjeskutt"

• tutim

Hepp

Nu har nedräkningen börjat för resan, vi sticker imorgon eftermiddag! Eftersom det snöat minst 30-40 cm här i veckan så känns det inte det minsta ledsamt att åka bort en stund. Lägenheten är upp och ner, har massor att göra men måste såklart ta en Fl-paus, är bara utan godis buuäääh, det hör inte till vanligheterna att jag inte har lördagsgodis

Fajga

Krya på dej nu, det där låter inte alls kul!

elims och chaia;
    glad matzashopping

Nu ska jag gå och hänga tvätt *less*

• tutim

Hej på er

Sitter här i ett ganska svalt israel, det har regnat en del sedan vi kom hit men idag på eftermiddagen kändes det äntligen som att det börjar bli lite varmare Satt ute och fikade på ett kafé här i närheten i jeans och långärmat, helt lagom varmt för det. Färskpressad apelsinjuice, finns det nåt bättre har inte satt igång med stora ätarmaskineriet ännu men det kommer, tro mej.

Mayasmama; synd jag inte bor närmare, hade kunnat hjälpa dej jobba obbade onsdagen före vi åkte hit på "min" restaurang och det var riktigt kul att stressa lite och göra sallader

Hoppas ni alla får/har en bra shabbat!

• tutim

..färga bara aldrig håret med Lóreals blaskfärg, den med slingsörja som följer med i samma paket. Har nu använt den flera gånger i olika nyanser och det slutar på samma sätt varje gång; orange.
    Fick veta hemifrån att jag får tillbaka på skatten så då ska jag UNNA mej färgning och hela kittet på salong Aldrig mer L'oreal.

I övrigt låter snedlugg och uppklippt jättefint

• tutim

Hej på er alla glada

kollar in en sväng för att önska er alla hag pesach sameach!!

Sedan; ni som ska till israel framöver måste jag tipsa om ett ställe att åka till som ligger ganska nära Haifa, det heter Bet Lehem Haglilit och där ligger ett ställe som säljer alla sorts kryddor, örter, blandningar, te-sorter (Chaia )ja ALLT, hur underbart ställe som helst. Rekommenderas varmt om ni ska åka runt i norra delen av israel.

Allt är i övrigt bara bra, vädret är på bättringsvägen och solen skiner men det är inte så galet varmt. Kotten roar sej kungligt med farmor och farfar och alla andra släktingar, det är skönt med så många frivilliga barnvakter så nära till hands dygnet runt

Ha det gött alla och trevlig helg!

• tutim

elims

verkligen, försök åka dit om ni får möjlighet, jag var helt salig i flera timmar efteråt och vi ska nog åka dit igen. Se bara till att ha mycket utrymme i resväskorna när ni ska hem

Vi gör inte så galet mycket om dagarna måste jag säja, hittills har det mest bestått i att sabim får umgås med sonen så mycket de kan. Vi var till Akko igår i samband med besöket på kryddstället, finfin dag. I övrigt har vi mest ätit känns det som. Måste försöka steka mej i solen lite innan vi åker hem, hoppas på fortsatt finfint väder Nu ska jag powernappa lite innan farmor kommer tillbaka med lillen..ha det bra!

• tutim

Hepp pa er alla

sitter i tel aviv nagra dagar, ar och halsar pa svagerska som dessutom har en liten nyfodding himla mysigt. Vadret ar sadar, har forvisso inte varit ute annu men det SER kallt ut. Mamma sa iaf att det i princip snoat hemma sedan vi akte framtill i forrgar sa varre an sa kan det knappast bli

Hoppas alla fortfarande har en bra pesach och ater ordentligt

• tutim

Hallo igen..

visst ar det elandigt! Inte markt av nagot dock som tur ar, vi ar ju lite "pa sidan av" Tel Aviv men det var tydligen stopp i trafiken pga av detta.

Naja. Det har avslojade ju inget nytt om "de andra".

• tutim

Goddagens på er

här skiner solen idag, det är inte så dumt. Har just klämt en stor skål färska jordgubbar och försökt komma på varför vi nånsin flyttade till Sverige

Nåja, allt är väl, 2 veckor kvar på semestern och nu är det sola som gäller antar jagB-)

Svar på tråden Hey Jude!