Inlägg från: Hattifnatt |Visa alla inlägg
  • Hattifnatt

Hey Jude!

Nej men hallå!!!
    Jag jobbar kväll, har smitit iväg en snabb sväng och hade sett fram emot som sagt femtioelva sidor att begrunda, men icke
    Ingen bra utsäkt att inte genast återgå till jobbet då med andra ord

• Hattifnatt

1981 var jag på Ebba Grön och Dag Vag...och sedan på Docent Död och Tant Strul och andra dåtida storheter.
    Jag säger bara : Dan Hylander och Raj Monatan band

Ålderdomshemmet är uppenbart nära förestående

Och inte sett Depeche, men väl Spandau Ballet typ 1984 kanske?

Tutim - åh jag vet hur det är...man är en zombie efteråt! Hoppas det var en enstaka natt!

• Hattifnatt

Och jag har fått ett vykort från Fredrik Belfrage ( där bräckte jag er allt allesammans, va )

Mayasmama: vilken fin mage du har!
    Nästan så jag börjar längta efter en lite mage jag med...

• Hattifnatt

God förmiddag!

Här har det snöat kopiöst i natt, vi fick skotta oss fram til garaget för att hämta ut barnvagnen när vi skulle till dagis. Det tror man inte om Göteborg!
    Nu hoppas jag bara att alla trista mördarsniglar får döden dö denna kalla vinter ...

Vi har heller inte varit på Öppna förskolan, i Gbg har de ju lagt ner de flesta och det finns ingen intill där vi bor. Synd, för det hade annars varit trevligt.

KidA: är du bättre nu, mindre feber och inte ont i bröstet?

Fajga - se där

Nu skall jag baka och städa och fixa och dona här hemma.

• Hattifnatt

Elims: nu har du ju loggat ut, men tack för svaret!Jag har faktiskt undrat ibland hur man skall gå till väga.

Ha en skön shabat!

• Hattifnatt

KidA - ert familjekort är ju jättefint, ju!
    Jag tycker alltid det tar ett tag efter förlossningen innan man riktigt känner igen sig själv i spegeln, om inget annat sover man ju inte så många timmar i sträck om nätterna....

Monsa - det ser alltid så tråkigt ut med en massa rött i uppsatsen, men ofta är det många av korrigeringarna som är lätta att fixa till. Hoppas det inte är alltför mycket arbete kvar!

Här har vi precis ätit middag, och sonen leker me dsina dinosauroer i diskhon, de badar visst hela gänget, i diskmedelsskum...

• Hattifnatt

Mayasmama - jag är här men på språng!
    Hoppas kalaset blir toppen! Många gäster?

Fajga - hur var dejten i går ?!?!?!?

• Hattifnatt

Just hemkommen från en längre sejour utomhus med barnen. Göteborg i snö och sol inte en helt vanlig kombination så det gäller att njuta!

Monsa - uff och fy så stönigt!
    Det är svårt med helgplugg, jag jobbar 55% ochär föräldraledig 45% men plugga också halvfart på pedagogen, dvs på min "lediga" tid, vilket innebär helgplugg. Och jo, det ÄR svårt att få tid till det, så mycket som skall fixas under helgerna.

Angående ert musikprat - jag känner mig hopplöst uråldrig, trots att jag faktiskt har BOTT i Hultsfred ( på den tiden Ebba Grön, Dag Vag, Tant Strul, Docent Död, Nationalteatern och Raj Montana Band var husgudarna).
    Känner inte till alla grupper ni nämner, har aldrig hört taas om hälften Fast Depeche har jag i alla fall hört
    Själv har jag alltid föredragit klassisk musik och jazz (och hur nördig är man då i Hultsfred?! och gillat Buffy Sainte Marie, Leonard Cohen och liknande...och så Dan Hylander då, förstås.

Chaia - visst hade du en Spirit and Spice-kokbok, eller är jag helt fel ute? Är den bra? Jag ramlade på reklam för den nyligen och tyckte den lät spännande.
    Själv skall jag laga indiskt i kväll, ur Magdhur Jaffreys kokbok. Inte så ba för den som vill hålla kosher dock, de flesta kycklingrecept har lite yoghurt i såsen.

Fajga - ha det bra i afton!

Svar på tråden Hey Jude!