Inlägg från: Hattifnatt |Visa alla inlägg
  • Hattifnatt

Hey Jude!

jag vill också ha bilder i min inbox på era upphottade frisyrer *Hattifnatt som skall hennafärga sig på söndag, alltid något*

HaA en trivsam fredagskväll allesammans! Själv skall jag strax krypa till kojs, gick upp vid fem i morse och jobbade elva timmar, så nu tämligne spak och foglig

• Hattifnatt

God morgon!

Här är vi också uppe, ätit frukost med tre plastdinosaurier och två barn och trött make. Nu är sonen iväg för att klippa sig hos "riktig" frisör (mammas sax bojkottad) med pappa och en dinosaurie.

Tre barn - en väninna till mig, som nyligen fick nummer sex (!), tyckte också att steget mellan tvåan och trean var störst, eftersom man bara har två händer och, när man är två föräldrar, bara två knän och famnar. Men samtidigt, när man väl kommit in i det och fått rutiner, menade hon att det blev lättare på sitt sätt med tre, även om ett barn är upptaget finns det alltid en lekkamrat.

Fajga: lycka till med smörgåstårtstillverkningen!

Mayasmama: just det ja, huir gick det med namnet till babyn?

• Hattifnatt

Fajga - när du jobbari kväll, är du någon sorts jour då , eller?

Nu har min väninna varit här och hennafärgat mitt hår, verkar bli lite lagom rött, få se när håret torkat. Men känner mig redan lite vårfin!

• Hattifnatt

Monsa : jag lade in en bild i mitt galleri nyss, tagen i vår stökiga källare visserligen, men man kan nog ana att håret är lite rödare än vanligt.
    Färgen sitter väl i tills den vuxit ut, men bleks ju efterhand när man tvättar etc.

Nu skall jag och barnen baka lite!

• Hattifnatt

Hmm, blev lite märklig sysftning i mitt tidigare inlägg, ser jag...får skylla på att det skrevs med ett barn klängandes på ryggen, ett annat i knät

Nyb: intressant smak den förre hyresgästen hade

• Hattifnatt

Vakna här, sedan arla timme dessutom - i natt borde sonen nog haft en blöja, kissat två gånger stackaren, och då han sovit i min säng har alltså även mamsen vaknat två ggr lagom fuktig...

Nu skall vi tvätta lite!

• Hattifnatt

Goder afton!
    Båda barnen somnat sött brevid varandra och ligger och snusar, onekligen lite rart!*rörd moder*

Fajga: skönt att du hade en inte alltför jobbig natt på stan, trots allt. Blöta strumpor dock plågsamt
    Indisk middag, räkna med mig

Elims: Välkommen! Löften om MAT borde ju kunna locka hit dig

Mayasmama: låter jobbigt... När man är höggravid är man ju inte heller alltid så emotionellt stabil så det gör ju allt extra jobbigt. Hoppas ni kan prata om det och att det kan bli en bättre arbetsfördelning hemma!

Tutim: när man gör aliyah, får man automatiskt israeliskt medborgarskap i samma veva? Och vad händer när man sedan flyttar tillbaka till Sverige, behåller ni det eller fick ansöka om (nytt?) svenskt? *okunnig*

• Hattifnatt

Kikar in som hastigast och uppdaterar mig lite.

Tutim : hoppas hemresan går bra! I Gbg utlovas närmre tjugo grader i dag...

Fajga :
    Ägget lever maximalt upp till 24 timmar efter äl, en del hävdar att det bara handlar om ett par timmar. spermier däremot betydligt längre (72 timmar). Och nej, man kan nog inte riktigt veta exakt när det släpper, inte ens med äl-stickor, man får helt enkelt förlita sig på att spermierna "lurar i vassen"...

Chana: håller tummarna nu inför plocket! Brukar du må dåligt under uppregleringsfasen?

KidA och Marcin- vilket datum pratar vi om för en Gbg-träff?
    14 maj?

Nu somnade Hedvig, mamma skall genast jobba en stund! Är hemma och jobbar hemifrån i dag.

• Hattifnatt

Skall strax lägga mig ,upp fem i morgon bitti...

Men vilken eftermiddag! Fikat ute med barnen i trädgården, suttit på en filt och läst Mamma Mu gungar och druckit saft

Söndag 14 maj noterat! Hur dags? Var?

Hmm, tycker mig ana diverse möjliga trådbebisar här
    Elims: sug efter kokt ris, kommer inte i kläderna... *himlar med ögonen*

Chana : uff, låter jobbigt - men det är ju för en god sak! Håller tummarna för många fina ägg! Om ni får många, får ni frysfösök också om det första ET:s inte fungerar?

nej, dags att gå coh lägga sig!

• Hattifnatt

Oj, visst har du rätt Nyb, tiden rinner ut!
    Hög tid att skaffa en ny tråd!

Nästa söndag : eftersom det är mitt på dagen vi pratar om (?) kanske det får bli väderberoende, ute om fint, inne om sämre?
    *Hattifnatt som tömmer kompost i dag*

• Hattifnatt

Intressant dett amed namngiving! Är det någon i tråden, förutom Chanas man,som är sefardisk?

Vi har f ö alla tre namn i min familj, utom min ena moster som har två, vilket hon ofta återkommer till så fort namn diskuteras, hon känner sig oerhört förfördelad

Ni som också har hebreiska namn, som Fajga, använder ni det någonsin? Männen använder väl sitt när de kallas för att läsa Torah (eller har jag fått det om bakfoten?), men kvinnorna?

• Hattifnatt

KidA: hade ju varit rart...men maken verkar inte vara så lättövertalad....

Hörreni, i dag är det 9 maj, betyder det att tråden stängs vid midnatt?!?!? (Hade jag nu vetat hur man gör en bekymrad smiley hade jag gjort det!)
    Eller har jag missat en nu tråd som redan startats?! *paranoid*

• Hattifnatt

Jag flyttar också till nya tråden!

KidA har inlett den med ytterligare en bedårande bild f ö !

Svar på tråden Hey Jude!