Hey Jude!
KidA: begynnande mjöllkstockning? Det är väl vanligt med en lätt feberepisod när mjölken precis runnit till. Vaddinläggdags
Stackare!
KidA: begynnande mjöllkstockning? Det är väl vanligt med en lätt feberepisod när mjölken precis runnit till. Vaddinläggdags
Stackare!
Chutzpah! Wow! Ruskigt imponerad av din tårta!!!!
(Chutzpah - förmodar att det är ruskigt oartigt att fråga vad du tar betalt för en sådan tårta...? Det måste ju ligga så oerhört många timmars arbete bakom den, att jag har lite svårt att du kan få ut i pengar vad den kostat dig i tid....)
KidA - jag har haft samma med båda mina barn, men det har gett med sig snabbt, vaddomslag, varm dusch, vila...och tid för pappa att gosa med bebisen!
Krya på dig!
Oj oj oj vad ni skriver flitigt
Själv har jag inte varit inne på tråden sedan typ halv sex, och redan fem sidor sedan dess!!!
Fajga - det låter ju som om din exsambo, i fall ni börjar om, verkligen vill satsa, och göra allt annorlunda och "rätt" den här gången....... Ni får väl se hur det känns de närmaste dagarna, om ni kan vänta till Depeche med att ses igen....
Och familjeterapi låter väl som en klok ide, att få bättre redskap för vardagen, om ni börjar om igen.
Nyb: diamanter, wow! Här har vi inte gjort någonting speciellt alls i dag, men ingen av oss har någon tradition på Valentin egentligen. Däremot har vi femårig bröllopsdag i mars, och det har maken koll på har jag anat mig till
KidA: hoppas du mår bättre i kväll!
God morgon!
Elims- jajamensan, visste blev det frukt, inklusive jordgubbar till min sons förtjusning. Inte femton sorter kanske, men ändå....
Tack för att du påminde oss!
Har ni läst boken " The seven daughters of Eve"? Den handlar i varje fall om att fastställa släktskap genom många släktled med hjälp av att studera det DNA som finns i våra mitokondrier, cellernas energiproducent, och som vi ärver enbart av våra mödrar (allt annat DNA ärvs av både mor och far, men spermierna släpper sina mitokondrier vi dbefruktningen så endast äggets mitokondrier går vidare till nästa generation).
I varje fall, det finns en bok som hävdar att de flesta européer härstammar från en av sju urtida kvinnor (baserat på att endast kvinnor för detta DNA vidare, och att det krävs en obruten kedja av mor-dotter). Nu har det nyligen publicerats en studie i en amerikansk vetenskaplig tidskrift som visar att drygt hälften av de ashkenaziska judarna härstammar från en av fyra kvinnor/mitokondireDNA givare (man räknar på mutationsfrekvenser), ett DNA mönster som inte överensstämmer med övriga europeers DNA.
Jag har inte läst artikeln fullt ännu, men med tanke på att judiskheten räknas från modern (fast inte i evärdeliga tider, Rut t ex är väl ett exempel på en icke-judisk urmoder...) låter det inte helt orimligt.
Min man fick boken samt ett DNA test i present förra året, så vi väntar nu med spänning på resultatet....
Noah blir bara sötare och sötare, om det nu är möjligt
God morgon!
På jobbet tidigt i dag, skall bara vara såå effektiv i dag hela dagen har jag tänkt! Tassade upp kvart över fem, barn och make snusade sött, och tog mig hit.
Nu skall jag brygga mig en kopp te i lunchrummet och se supereffektiv ut
Ja just det - hittade du vad det var som luktade så förfärligt?!
Elims:
Det är (nåja) frivilligt - att sitta och äta frukost och läsa GP i lugn och ro har sina poänger!
Och så är jag hemifrån innan barnen har vaknat, mycket snabbare än när de är vakna....