Inlägg från: marcink |Visa alla inlägg
  • marcink

Hey Jude!

tack. deras sida är rätt svårnavigerad. jag tycker det låter bra, men å andra sidan kan precis vad som helst låta bra om man använder bra ord. det är klart mer intressant att höra andras omdömen om det.

• marcink

det är det här jag menar :)
    jag får inte några ortodoxa vibbar av att läsa om dem på deras hemsida, där det tvärtom låter väldigt sekulariserat och näst intill populistiskt judiskt. men jag kan kika i judisk krönika, om jag kommer ner till bibblan någon gång medans jag kommer ihåg det här. det du skriver, hattifnatt, låter ju lite mystiskt.

chutzpah: beklagar :(

• marcink

hattifnatt: jo, jag såg det nu när du skrev det. märkligt. undrar när vi får vår släng av kändis-kabbalah...

• marcink

hehe, ja, vi har haft lite male bonding här. noah sov hela tiden, jag tolkar det som något positivt :)

• marcink

fajga: ingen fara, therese ligger i soffan med ett stort täcke om sig och noah på bröstet. :D

• marcink

fajga: awww, är han bra kanske du borde passa på och spela lite extra inbjudande nu då? :)

• marcink

det där pratade min moster också om. tydligen fick min kusin ett dnatest i julklapp. jag minns inte riktigt hur länge det skulle dröja, men hon skulle få svar på väldigt många led tillbaka i tiden. lite roligt. hon hade någon webadress till det där men den har jag glömt.

• marcink

och vi åt kycklingwok med couscous. agnes har blivit helt såld på couscous, och käkar det nästan hellre än makaroner numera. (ok, vi äter bulgur, men kallar det för couscous.)

• marcink

vi är förövrigt rätt nöjda med oss själva, för sedan vi kom med noah har vi bara lagat enkel simpel mat som tar lite tid och kraft. och varje gång har det varit toppengod mat som verkligen kännts rolig att äta.

• marcink

jag var intolerant mot allt när jag var liten, laktos inräknat! :D

Svar på tråden Hey Jude!