Hey Jude!
elims
det där får jag ibland för mej är en typisk mansgrej...tycker alltid att de verkar SÅ mycket sjukare, ja nästan döende, så fort dom bara blir lite förkylda
elims
det där får jag ibland för mej är en typisk mansgrej...tycker alltid att de verkar SÅ mycket sjukare, ja nästan döende, så fort dom bara blir lite förkylda
elims
har själv inte heller drabbats av något större, förlossningen var det senaste men det kan ju knappast klassificeras som en sjukdom har dock fnissat åt tanken att min man skulle behöva gå igenom något liknande, det skulle vara en syn jag gott kan tänka mej att betala stora summor för *självgod*
Det är också smaskigt med soltorkade tomater i pastasallad, tunt skivad zucchini..är inte galen i kall pasta men får den ligga och "marinera" i pesto blir den då ätlig iaf
grr det blir inget purimfirande här uppe, jäkla norrland Samfundet insåg att det är ju nästa vecka och då blev det för mycket att ordna på för kort tid så det blir en pesachferre istället i april. Får kanske baka öron då och ha lite eget firande här hemma
vilken söting!
absolut är det så
Det är ju skittufft att man kan lägga in bilder så i en tråd! Jag antar det är en plusgrej?
Ahh så har jag äntligen ätit middag..inte en timme för tidigt
elims
lite kul det där med din mormor, min är likadan, hon lagar helt underbar mat och när man vill ha recept så är det precis samma grej - hon brukar säja att det är lättare att jag är med när hon fixar och grejar så får man se det istället och sedan försöka memorera det
Har försökt lära mej göra kreplach på detta vis, ägglokchn samt en massa andra saker men det har fastnat dåligt i min arma hjärna. Det enda jag kan riktigt är gehakte lebelech (stavning??)..nåja, kycklingleverhacket. Gott förresten, det kanske är dags för en laddning...*mums*
Verkar vara först ut idag..hmm...
Nåja.
Shabbat shalom le'kolam!
jag är här i smyg som vanligt
borde äta nån sorts middag men jag är slöööööö
vilken vecka är du i nu mayasmama?