Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Hej Dez!

Kul att du har hittat hit! Det är ju väldigt många som har liknande bakgrund som du. Jag förstår att det kan vara komplicerat ibland, speciellt eftersom det verkar skilja sig mycket åt hur man definierar vem som är jude.

Hur gammal är din dotter?

• Chaia

kidA: Trevlig resa!! Jag fick för mig att Marcins mamma har träffat Noah? Eller menar du att ni var tvugna att åka till dem för att träffas?

• Chaia

Dez:

Lika gammal som min dotter då

Hur ser din dotters pappa på det här med judiskheten då (om han nu inte är jude)?

• Chaia

Dez:

Vad skönt att ni har hittat ett sätt som fungerar för er! Sådana här saker kan tyvärr vara svårare än man tror ibland. Har på nära håll sett förhållanden där parterna inte pratat ordentligt om dessa saker och sedan när barnen kommer har en massa konflikter uppstått. Ofta kan man ju bli lite mer traditionell när man får barn också.

• Chaia

Chana: Åh, gott med couscous! Har ni plats för en till?

kidA: Han börjar bli stor nu Noah

• Chaia

Hej på er!

Nu är vi hemma från shabbatmiddagen hos svärföräldrarna. Gott och trevligt var det, skönt att vara bortbjuden ibland.

Hoppas att ni alla har en trevlig shabbat!

• Chaia

mayasmama: Inte ska du känna dig som en dålig mamma! Det kan ju vara väldigt lurigt att veta när de är friska/sjuka. Hoppas att Maya blir helt frisk snart!!

nyb: Skönt att det har löst sig med P. Jättejobbigt att bråka ju. Vad ska ni göra i Malmö?

Svar på tråden Hey Jude!