Hey Jude!
Stackars maya
Klart ni kan fira purim i efterhand! Det låter som en strålande idé!!
Stackars maya
Klart ni kan fira purim i efterhand! Det låter som en strålande idé!!
Monsa: GRATTIS!!!! Jag är så impad av alla som tar körkort!
nyb: Åh, vad jobbigt Hoppas att ni kan lösa det snabbt, det värsta jag vet är gå runt och vara ovänner. Bråka OK, men då måste jag bli sams direkt efteråt!!
elims: Jag känner igen det där med storstädning vid tentadags
ellinorsmamma: Hoppas barnen kryar på sig snabbt. Öroninflammation kan ju göra så ont..
fajga: Usch då Vad kan man göra åt magproblemen då? Hur var middagrn igår?
elims: Hur var Purimfesten? Jag var på föräldramöte i kväll och det fanns en ganska trött Rabbin där som beklagade sig lite över att det blev mycket att dricka i går
elims
Med mig är det fint! Sitter här och har det lugnt och skönt
Du verkar ha ett späckat schema nu.. Tenta på gång och så skulle du väl bort i helgen? Hoppas att du inte är allt för stressad.
I dag hade de bakat hamantaschen på dagis och i morgon är det Purimfest med maskerad. Dottern har en rosa prinsessklänning som hänger här på stolen och väntar. Jag uppskattar verkligen att vi har möjligheten att låta dottern gå på judiskt dagis!
Mmmmm.. vad gott det låter! Parve färskost passar säkert bra som substitut.
Var maken med i något uppträdande igår? Var det bra? Fick ni någon god mat?
Åh, det låter trevligt det där! Brukar det vara mycket barn på dessa tillställningar? Vi måste nästan gå nästa år tror jag
Du får hojta till om maken ska spela någonstans, så kommer vi och tittar!
Detsamma!
God natt!
ellinorsmamma
Vad skönt att ni är på bättringsvägen! Har alla tre(?) barnen varit sjuka?
Hur gamla är dina barn?
Inget vidare med tre sjuklingar kan jag tänka mig..
Vår dotter är 19 månader. Maken tjatar ibland om att skaffa syskon, men jag vill helst bli helt klar med min utbildning först och gärna börja jobba. Ibland blir jag dock också sugen
Hur träffades du och din man? I Israel? Vad tycker han om att bo i Sverige? Kan tänka mig att vädret är jobbigt att vänja sig vid. Känner ju själv att jag mår dåligt av denna långa vinter, trots att jag är född och uppvuxen här.
ellinorsmamma:
Hur känner du inför att flytta till Israel?
Det där med den svenska antisemitismen är verkligen hemskt
kidA:
Skönt att du har fått sova lite
Gå ut till någon lekplats kanske? Gillar Noah att ligga i vagnen?