Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

kidA: Vad har hänt med Agnes?

elims:

Svampgrytan håller på att improviseras fram just nu Jag fräser lök och vitlök och sedan ner med blandad svamp och låt puttra. Ett paket rökt tofu tänkte jag riva ner också. Sedan reder jag med havregrädde och maizena. Smaksätter med soja, salt och peppar.

Päronen har jag aldrig gjort innan, men de ser väldigt snygga ut i kokboken Koka upp 1 liter vatten och 8 dl socker med en slantad ingefärsbit (5 cm). Skala ett päron per person (behåll kvisten på) och lägg dem i iskallt vatten med saften från en halv citron. Lägg päronen i den kokande sockerlagen med en halv citron i skivor. Sjud under lock tills päronen börjar mjukna. Lägg päronen i en burk eller skål och häll över lagen. Låt svalna. Jag tänkte servera dem som de är med en klick vaniljglass.

• Chaia

Stackars Agnes

elims: Nu åkte det ner lite svarta linser (puy-linser) i svampen också

• Chaia

Jag är rätt bra på att organisera.. sen att allting blir kaos i slutändan, det vet jag inte vad det beror på

Kan meddela att ingefärspäronen ser väldigt vackra ut och doftar underbart!

• Chaia

Nä, vad trist

Nu ska jag ta mig i kragen och logga ut även om det är svårt Sov gott och pussa Noah från mig!

• Chaia

GRATTIS till ellinorsmammas man!!

Nu ska challen in i ugnen. Shabbat shalom allihop!!

• Chaia

ellinorsmamma

Matlagning och letande efter recept ar en hobby for mig Dessutom tycker jag att det underlattar otroligt mycket att forbereda maten dagen innan. Nar gasterna kommer ar jag inte ett dugg stressad som jag kunde vara forut da jag lagade all mat samma dag..

Nagot konstigt har hant med mitt tangentbord.. inga tecken ar pa sin ratta plats

• Chaia

Hattifnatt

Jag har utgatt fran det receptet, men okat oljan och sockret och minskat saltet lite. Sedan gar jag pa kansla vad galler mjolet. Brukar bli knappt ett kilo. Svart att fa till det perfekta brodet, men jag jobbar pa det *ar inte dar an)

• Chaia

elims

Ah, det ar darfor det strular Ett shabbes-tangentbord, sa praktiskt

Varfor kan man inte ata brod till frukost pa shabbat?

Svar på tråden Hey Jude!