Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

kidA och marcink: Är ni i Stockholm över dagen bara eller stannar ni kvar över natten? Hur mår din mamma Marcin?

• Chaia

kidA: Det skulle vara roligt att ses, men det är kanske ett dåligt tillfälle.. Speciellt om ni bara är uppe över dagen och med begravning och allt. Ska ni ha någon samling med familjen efter begravningen?

• Chaia

kidA: Ja, nu får ni allt ta och flytta hit! Tyvärr är det ju inte så lätt med bostäder, men förr eller senare så hittar ni något!

elims: Hmmmm.. Svarta bönor har jag inte använt så mycket, men de är väldigt tjusiga! Kanske någon mexicansk sallad med majs, avokado, tomat, rödlök, olivolja och spiskummin? Serverad i tortillias? Eller denna brasilianska rätt (skippa dock baconfettet ) home.swipnet.se/~w-57250/risratte/feijao.html

• Chaia

Ibland är det väldigt mycket "gäster".. Speciellt om jag skrivit något i en tråd om judendomen, omskärelse, Sharon eller liknande..

• Chaia

Ja, ja.. Jag får väl också krypa till kojs, så att jag orkar upp imorgon. Sov gott alla

• Chaia

Hej Tili!

Lite kul att tänka sig din man som muttrar över den trasiga telefonen. Han blir nog överraskad ikväll!

Låter som en riktig födelsedagsmiddag det där! Rödvinssås.. Mums!

• Chaia

Hej på er alla!

Nu har jag varit på yoga (skööönt) och nu är det dags för sushi. Mums!!

Vad gör ni andra?

• Chaia

fajga: Åh, vad roligt att han flyttar in igen!! Verkligen bra gjort av er att ta itu med problemen på detta sätt. Lycka till!!

• Chaia

elims: Då har inte jag heller vuxna fötter alltså Konstigt att skorna inte fanns i 36!! Prova barnavdelningen?

• Chaia

elims:

Här lagas det mat för fullt!

Till drinken blir det hummus med morotstavar att dippa. Till förrätt smördegsinbakad sparris med örtagårdssås.

Varmrätten blir en svampgryta med ris. Jag såg i en kokbok hur de hade lagt riset i en sockerkaksform, tippat upp det på ett fat och serverat en svampstuvning i hålet i mitten av kransen. Jag har gjort min egen variant av svampgryta, men det var så snyggt upplagt! Vid sidan om kronärtskockssalladen du tipsat om (sååå god) och en sallad med rödkål, purjo, äpple och apelsindressing.

Till efterrätt blir det ingefärskokta päron med vaniljglass. Sedan ska jag göra någon form av sötsak till kaffet.

Vad har du lagat?

Svar på tråden Hey Jude!