Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

ja vi var ju inne på Shira , men nu har jag börjat tveka... men vi har en lista nu äver tänkbara flicknamn och sen får man ju se vad som passar henne när hon kommer.....

• mayasmama

boker tov le kolam....

ellinorsmamma: jag kunde inte skriva i din gästbok....Elah uttalas precis som Ella men Elah e nog egentligen en mer "korrekt" stavning av namnet för söker man på Ella srår det att det e en kortform av Gbriella och Elah betyder gudinna på hebreiska, min israeliska vän stavar elah och på egelskja gör det också det. formodar att Ella e en "försvenskning" av namnet. det e väldigt fint men ganska vanligt i sv, men å andra sidan e maya ännu vanligare....nadav har som förslag nu också "Milly", vad tycker ni om det? finns det ngn som heter så i sverige tror ni? vill ha ett namn som finns i båda länderna....

• mayasmama

kiralves nu blir jag ju väldigt nyfiken på vad du heter???

visst e Milly ett namn? jag menar det finns folk som heter så ? har för mig att det borde finnas i engelska språket....
    min sambo tycker att jag e besatt men jag säger att det e inte e så konstigt, kan liksom inte koppla bort den enorma magen....

• mayasmama

nej med maya visste jag inte ens att man kunde gå privat och göra det....så det blev en surprise.....och då var alla också säkra på att det var en pojk, förutom nadav faktiskt ...och min moster som sa flickas den här gångenv ar det jag som tippade flicka och ndav pojke, men jag e väldigt glad över att det e en flicka.....jag tror stark på systerskap...och jag har alltid saknat att inte ha en syster....

har ni resfeber????

• mayasmama

leah e fint men enligt nadav e det ett "kärringnman" sarah heter min svärmor, Noah e min svägerska och Li mayas kusin.....avigail gillar jag inte alls faktiskt och tova e väl ok men inte mer....

sitter och väntar på regnet och funderar på om man måste göra nått på valborg eller om man kan bara vara hemma.....

• mayasmama

blir det brasor fastän det regnar? det e ju frågan?

• mayasmama

de kankse häller på massa bensin så att det ska brinna i alla fall...men nej det blir nog ingen brasa för oss, på sin höjd en tur till kiosken och köpa glass...e enormt sugen på en gb sandwich.....

• mayasmama

ja det här e nog det mest typiska valborgsväder man kan tänkla sig.....ösregn!!!

fajga
    när ni har fikaträff du och kida säg till mig så kommer jag e grymt sugen på indisk mat också.....får nog bli det idag ...chicken tandoori...MUMS....och en Gb sandwich till efterätt......

• mayasmama

mums......men jag vill ha glass..........

• mayasmama

...och äta indisk mat.....

hjälp vilka cravings jag har idag.....

Svar på tråden Hey Jude!