Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

hej kida.....läget?

• mayasmama

jätteskänt.....men nu e det forboll på web-tv så nu måste jag tyvärr logga ut....BLÄ!

ha det höres i morgon bitti kankse?

• mayasmama

go morgon hattifnatt...
    tyvärr ser det inte ut att bli lika fint väder här i götet idag jag som hade sett fram emot en dag med fika på gården....

maya har haft det jättebra , hon och hennes pappa vill nu båda två flytta till israel.....hon har pratat en hel del hebreiska och förstått i stort sett allt som de har sagt till henne....
    hon har haft ngra tifällen av hemlängtat'n men det vore nästan konstigt om hon inte längatat lite efter mig....

själv har jag inte haft mkt till pesach, var hemma hos en kompis från israel i onsdags och åt seder middag och kom då på att jag inte ens köpt ett paket matze och nu i dagarna har jag varit jättesugen på matzebröd bara för det....kanske kan köpa i efterhand....

• mayasmama

kida: yeah yeah......det e säkeert kallare hos er ändå.....

har noah låtit dig sova ordentligt....

• mayasmama

elims måste fråga vad har du i badrumsskåpet som inte e ok till pesach, trodde bara det gällde mat och köksuttrustning?

• mayasmama

kida......ok......du vinner......här e bara 5 grader.....

..............går och drar nåt gammalt över mig..............

• mayasmama

boker tov le kolam......

hoppas allt e bra med er allihopa nu har ju mannen min kommit hem så nu har jag inte lika stor tillgång till datorn tyvärr ,men jag ska få en alldeles egen så fort jag får råd, behöver en ny till jobbet.....

äntligen har det kommit lite värme till gråa trista götet....idag är det kl 9.30 17 grader utanför vårt fönster och idag vankas det äpplepaj på gården.....helt otroligt vad lite sol och värrme gör för framtidstron....

imorgon skall vi få reda på könet på bebis i mage!!!!!! väldigt spännadne även om verkligen alla jag träffat säger att jag väntar en pojk , det e bara jag och maya som säger flicka.....men men det blir vad det blir och det blir lika bra vilket som, men jag måste säga att jag ororar mig lite för omskärelsen på en ev pojk, vet att det inte e en jättegrej...men känns inte kul att de flesta i ens omgivning verkar se en som en barnmisshandlare, inte de som känner mig naturligtvis....men ändå samhället i stort.....

e det någon vaken förrsesten?????

• mayasmama

ohh nu skall jag alldeles strax åka och gör ul och få se den lille/lilla......e så himla nyfiken...fast nadav e övertygad om att vi kommer få se en liten "boul-boul"......

återkommer med nyheter så fort vi e tillbaka.......

• mayasmama

jaha ni alla nyfikna......

ville bara säga att i stort sett alla jag känner trodde på pojk .......

men vi väntar en liten FLICKA TILL!!!!!!!

känns häftigt att maya skall få en syster, något jag aldrig haft......

nadav e lite besviken dock, han hoppades verkligen på en pojk.....känns sorgligt att han e besviken men jag låter honom hållas ett tag , han behöver nog bara vänja sig.....

jag e i alla fall glad.....

• mayasmama

ja mannen min säger här att jag inte får några fler barn, eftersom han inte vågar riskera att få ytterligare en dotter....
    lite halvt på skoj kanske men men....vi får se vad som händer....just nu e jag lite inne på att det räcker med två barn , men det kan ju ändras.....jag e hur som helst jätteglad och längtar ihjäl mig efter min lilla tjej.....

Svar på tråden Hey Jude!