Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

stackars dig som e så sjuk färessten, du måste var så trött på det vid det här laget.....

• mayasmama

kida...e det inte den författaren som e så himla snygg? från göteborg?

• mayasmama

ok det var inte han jag tänkte på ,,,fast han var väldigt söt också, han jag tänker på är nog poet föressten när jag tänker efter....

• mayasmama

jodå kida...här i göteborg, sveriges FRAMSIDA, är himmlen verkligen knallblå, solen skiner och massa barn har hittat ut till lekplatsen på gården.....underbart.....och hufsat varmt e det också, 20(!) grader utanför fönstret, i solen iofs , men ändå.....

ÄNTLIGEN VÅR!!!!!!!!!!!!!!!!

• mayasmama

fiska? i 9 grader huh, det låter kallt.....

nej nu skall jag göra mig klar för att...... GÅ UT I SOLEN.....

HA HA HA HA ha ha ha h.........

• mayasmama

boker tov le kolam.....

kida: ville bara säga att när jag gick upp nu vi 9 tiden så skiner solen och termometern visar redan över 10 grade....YES!!!!!!

fajga: ja jag tror det e han jag menade , söt eller hur?

ska dammsuga och sen bege mig av att handla innan jag äntligen skall hämta min lilla darling från flygplatsen.....

men jag sitter väl här en stund till , i alla fall en kopp jkaffe till.....

• mayasmama

nä men ..... e ni bortresta eller har ni övergett Fl....inte ett svar på 24 timmar....

• mayasmama

ja nu e familjen hemma igen...känns bra men dotter e lite tjurig och krävande men det e väl för att hon varit borta från mig ett tag...annars e allt tillbaka till vanligt igen....

.......och mannen tjatar naturligtvis om att flytta till israel, precis som varje gång han kommer därifrån, och jag säger som alltid att det e upp till honom att se till att ge oss ett bra liv där och att jag e inte beredd att ge upp allt och flytta till ngt osäkert utan han måste ha ett bra jobb och någonstans att bo innan jag flyttar..... vi får se vad som händer helt enkelt...en vacker dag kanske.....

• mayasmama

hon har börjat prata en del hebreiska och hon förstår nästan allt men hon envisas med att hon inte förstår , hon förstår mkt mer än hon själv vet....

de har varit på stranden och hälsat på massa vänner och släkt och hon hittade afikoman och det var tydligen "lätt som en plätt" hon har haft det jättebra och hon vill också flytta för det e så varmt i israel....

och alla som träffat henne tycker hon e otroligt söt och charmig så hon har blivit rejält bortskämd.....men det e hon värd min lilla prinsessa.....

• mayasmama

fast enligt min erfarenhet finns det massa olika "grader" av kosher...även om det inte e korrekt så verkar det som om många håller så mkt kosher som passar just dem.....det som flest håller på som jag känner e inget griskött och inte blanda mjölk och kött i samma måltid.....vi bor ganska trångt och skulle verkligen aldrig kunna ha dubbel upsättning av allt.....

Svar på tråden Hey Jude!