Inlägg från: mayasmama |Visa alla inlägg
  • mayasmama

Hey Jude!

det får bli så att jag timanställer för att kunna skydda mig själv och jag kommer kunna gå in och jobba i stort sett direkt om det behövs, jag får ringa mormor och ta med mig bebben helt enkelt, jag bor ju nära så jag kommer nog promenera dit dagligen och allt aministrativt skall jag fortsätta med sen skall jag försöka få ngn praktikant och/eller lönebidgrage utöver den anställde , sen har jag en drös kompisar som vill jobba lite extra då och då....om jag hittar rätt person och det funkar skulle jag vilja vara ledig ett år, vi får se hur det går.....

• mayasmama

jaha tidig helgmorgon och jag e uppe........någon annan???

• mayasmama

åhh jag älskar shopping centret i kfar saba ....så fint. e cafe aroma det somligger längst ner och vetter mot den stora öppna platsen, i stort sett alla sambons kompisar bor i kfar saba så vi e där ofta på kvällarna efter att ha lämnat maya hos safta....

• mayasmama

HALÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!

ekar tomt här inne så här dags på söndag morgon.....jag förmodar att ni alla e mitt uppe i morgongympapasset.....

• mayasmama

bra gjort kida....har du druckit din alg/spirulina morgondrink oxå?

jodå allt bara bra sambon sover maya leker i sitt rum med grannen så lugnt och skönt.....helgerna e sköna ,behöver inte stå så mkt så fötterna värker inte.....

vet inte varför men e lite nojig över att maya skall ut och resa utan mig...

själv då? har du fått sova?

• mayasmama

förmin del blir det ingen seder då sambon tar med sig dottern och åker till israel på tisdag.....

• mayasmama

kida:

vet inte var man köper matze där men i gbg finns det i ostaffaren som ligger på utsidan saluhallen , som vetter mot grönsakstorget, kanske ni kan fixa därifrån om nån av er e i gbg i dagarna.....

• mayasmama

men det borde finnas nånstans närmare er....det måste väl finnas judar i området mer än ni? annars e det väl närmare att skicka från stockholm? kanske de vet i församlingen i stockholm? ring dit och fråga!

• mayasmama

förrförra året köpte jag matze där i ostaffären, dan innan seder och de hade massvis!!!!....så kida om du inte får tag på det någon annanstans, så kan jag försöka haffa ett paket och skicka till dig om di skickar din adress på msn eller nåt.... vad var det för nått annat du ville ha? skall du laga traditionell sedermiddag?

• mayasmama

ja jo risken e att de inte är speciellt hela när de kommer fram....man skall ha en symbolisk "sedertallrik" det vet jag och ägg och persilja som doppas i saltvatten men mer än så vet jag inte .....men jag vet en som garanterat vet.....elims!!!!

Svar på tråden Hey Jude!