Inlägg från: Kiralves |Visa alla inlägg
  • Kiralves

Hey Jude!

Elims, jag får försöka forska lite mer, .

• Kiralves

Hur firar ni lövhydohögtiden, stannar ni hemma eller reser ni bort? Bygger alla hyddor?

• Kiralves

Ja den heter United Church of God www.ucg.org
    ja det är jätt tråkigt att vara så få i Sverige...som tur var fick vi tvillingar:)
    Tänk er tex att fira Åminnelsedagen (jag vet inte vad ni kallar den) (man firar att Israel lämnade Egypten) på tre personer....

• Kiralves

det trista för oss är att vi inte har några mer familjemedlemmar än vår egen kärnfamilj som firar dessa högtider...jag, min man, våra niomånaders pojkar, samt en kvinna i Stockholm
    som du säger Fajga så har det ju mycket med familj och tradition att göra också...

• Kiralves

Chaia..när jag började kände jag ingen, hittade min man genom att jag letade efter folk som skulle fira lövhydohögtiden, han bodde på Isle of Man (han är altså inte svensk) och han och några till skulle hyra ett hus under festen och jag fick hänga på dem...på den vägen är det.

• Kiralves

marcink, för att jag håller med om vad kyrkan tror på...trots att den är liten:) Jag växte upp i Svenska kyrkan, men jag kunde bara inte stå för vad de tror på. Jag jobbae i Linköpings domkyrka uner flera år, men slutade...det blev ju inte riktikt praktiskt att fira Sabbaten och sluta fira jul när man jobbade där:)
    Det är jättekul för oss när vi reser utomlands och träffar andra i vår församling..typ under lövhydohögtiden, påsken ska vi fira i Storbrittanien...tyvärr hos min svärmor...hon gillar inte vad vi gör, får passa henne så hon inte ger mina barn oren mat....hon bjöd min man på kalkon en gång med fläsk som "stuffing" så jätte äckligt....fast jag tror min man upptäckte det innan han smakade....men hon steker gärna saker i djurfett....aaaaaaah jag vill inte åka dit

• Kiralves

vad taskigt att ni inte får bygga en hydda....vad skulle det spela för roll???
    Nej nu ska jag väl också sova, jätte kul att träffa alla trevlig människor på denna tråd, känner mig riktigt glad:)

• Kiralves

Hoppas alla har en trevlig Sabbat....och hoppas mina tvillingar får för sig att somna snart...skulle vara trevligt med ett glas vin i lugn och ro
    Hur gamla är allas barn...ni som är här just nu altså

• Kiralves

Fajga..önskar att jag orkade springa på ett löpnabd..orkar knappt ta mig upp till övervåningen..det är slitsamt med tvillingar..men nu har de somnat, ska gå och stoppa om dem igen och sedan dricka mitt efterlängtade vin

• Kiralves

hoppas alla har en trevlig sabbat...jag känner mig lite uttråka tyvärr för min man somnade på soffan klockan 19:00...asocial...så nu sittr jag själv i en snedgarderob och umgås med datorn..tragiskt

Svar på tråden Hey Jude!