Inlägg från: Chaia |Visa alla inlägg
  • Chaia

Hey Jude!

Jag fick just ett infomejl från dotterns dagis. Nu är det tydligen en massa barn som vill börja.. Förut har de ju haft ganska få intresserade. Kul, då kanske det blir fler barn till skolan också

• Chaia

elims

Visst är det roligt! Det har börjat barn hela hösten och vintern. I mars kommer en hel drös till och fler står tydligen i kö

• Chaia

Hattifnatt

Ja, det är kul! Det finns fyra avdelningar, två 1-3 och två 4-5 år. När dottern började var de ca 10 st per småbarnsavdelning, nu är de 20 på varje avdelning (och dubbelt så mycket personal)

• Chaia

nyb: Hur mår du idag?

fajga: Visst är det svårt med jeans!! Jag gillar när det är strech, då får det plats med lite mat också

mayasmama: LYCKA TILL!!!! Det kommer säkert att bli jättegott allting!

• Chaia

Hej där elims! Hoppas att du har haft en bra shabbat

Jag var på Hemköp under Åhléns city och gissa vad jag hittade? Vegetariska produkter (utan ägg och mjölk) från Israel som verkar vara kosher.. Zoglos heter märket

www.zoglos.com/about%20zoglos/certification/default.asp?s=1

• Chaia

He he... Jag blev också väldigt glad! Vi har ju lite svårt att hitta vegetariska produkter som är äggfria..

De hade tre sorter. Tofubiff, tofuschnitzel och tofuwienerkorv. De två förstnämnda var iallafall äggfria, så jag köpte hem dem. Korven var slut när jag var där. Vi har inte smakat än, men de ser goda ut Finns i frysdiken..

De kostade ca 30-35 kr för en förpackning med 6 biffar/ 4 schnitzlar.

• Chaia

nyb

Sitter här och laddar inför Londonresan med ett glas vin Får det lov att vara ett glas?

Svar på tråden Hey Jude!