Hey Jude!
elims
Jag tar gärna receptet! Ny inspiration är alltid lika välkommet
elims
Jag tar gärna receptet! Ny inspiration är alltid lika välkommet
fajga
Men vad roligt att ni känner varandra! Ibland är världen bra liten
Jag känner mig riktigt nöjd med IKEA-besöket. Jag har länge behövt några nätta vattenglas att duka med bredvid vinglasen till shabbat och festligare tilfällen. Detta hittade jag faktiskt. En del annat smått och gott blev det ju naturligtvis också (ljus och sådant man "måste" köpa på IKEA ).
elims
Tusen tack för recepten! Det låter verkligen gott Ska du göra någon av dessa till shabbat?
Ja, man kan inte åka till IKEA för att bara titta! Tur för mig och elims att vi tog bussen, annars hade vi nog kommit hem med hur mycket som helst
elims
Aha, smart att ge bort en kokbok och sedan lägga vantarna på den själv
Russin har varit ett litet (löjligt??) huvudbry för mig.. Produkter av druvskal och druvjuice måste ha kosherstämpel, men inte färska druvor och russin? Stämmer det?
elims
Oj, är det så att det tar slut alltså??
Jag har varit med svärmor ett par gånger och handlat matze (på den där speciella dagen)och det har ju varit mycket folk och så, men inte trodde jag att det tar slut?? Låter ju inte så bra..
I år ska jag göra en räd och kolla utbudet inför pesach ordentligt Om ni vill ha något får ni allt komma innan mig
Man kanske skulle ha något mellanting? Låta folk beställa, men även ta in en del i affären? Trist om man kommer där och ska handla sin matze och så är den slut
Ja, ett stort paket brukar räcka här också. Ibland har det funnits chokladmatze och sånt också, men det verkar variera? Ibland har vi köpt några kakor också.. åsså matzemjöl förstås
Är det någon gång du tycker matzemjöl fungerar bättre än vanligt mjöl, eller hur använder du det?
he he... här sitter två nattugglor och pratar vaddå?? jo, mat förstås