Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Jenmark: du är på ovitrelle+10 idag va? Då kan det vara så att du får ett falskt positivt om du testar idag. Jag skulle ha väntat till imorgon :) fast jag är ju rätt bestämd med mitt testande, jag väntar in mensen varenda gång. Förutom första gången då jag tog ett test på ovitrelle+8 för att se om det fanns i kroppen. Då fick jag ett plus, allt i sin ordning alltså. Men mensen dök upp sedan.

• frucgsvensson

Ja. Jag försöker också att inte känna efter så mycket. Det tar så mycket energi och känslorna gör upp och ner hela tiden. Plus att PMS/mens och graviditet verkar ha samma symtom på de allra flesta. Jag försöker leva som möjligt :)

• frucgsvensson

Grattis vattenliljan!! Vilket hopp du ger!!

LinneaSvea: Eftersom de såg tre äggblåsor, två mindre och 1 större så kommer med högst sannolikhet de två mindre falla bort. Att du ska ta ovitrellen på onsdag tycker jag låter ypperligt efter hur jag fått göra. De senaste två månaderna har jag fått tagit min spruta på morgonen. Kliniken har sagt att det då räcker med att ha sex samma kväll som ovitrellen tagits och kvällen efter. Så, så brukar vi köra! De säger ju också att man kan ha sex någon dag innan ägglossning och någon dag efter, så om ni har sex ikväll, onsdagkväll, torsdagkväll och kanske lördag. Då har ni verkligen inte missat. Lycka till!

• frucgsvensson

LinneaSvea: jag tror inte att det är så bra att köpa menopur när du inte vet hur många enheter du ska ta samt att inte gå på kontroller. Det kan lätt gå fel. Jag skulle inte våga göra så.

• frucgsvensson

Linneasvea: jag förstår inte riktigt. Menopur använder ju alla vi här vid en hormonbehandling, inte IVF. Är du för gammal säger dom, för att få menopur och göra jobbet hemma så att säga? Hur kommer det sig att du får göra kontinuerliga VUL då? Jag vill bara få klarhet i hur du har gjort tidigare för det låter knepigt tycker jag. Tyvärr så vill inte jag sälja vidare, behöver det själva dessutom. Men jag tycker samtidigt inte att man ska experimentera med läkemedel själv heller.

• frucgsvensson

LinneaSvea: läste lite uppe i tråden också. Varför får du ovitrelle men inte menopur?! Låter jättekonstigt! Hur tänker dom egentligen.

• frucgsvensson

Linneasvea: okej. Men gå till en privat fertilitetsklinik och hör då? Eller har de åldersgräns även om det inte är IVF? Jo men hur vet du hur mycket du ska ta? Kroppen reagerar ju olika varenda månad. Och om du kommer på ett VUL och du kanske skulle behöva öka eller sänka dosen, hur vet du hur mycket du behöver sänka/höja? Nä, jag tycker verkligen inte att du ska göra detta. Bara mitt råd.

• frucgsvensson

Har varit på VUL idag på morgonen. Jag verkar reagera lite som varannan månad bra och varannan sämre. Förra månaden var jag nästan startklar på dag 12 för en ovitrelle efter bara någon dag, och nu denna månad på dag 11 hade en äggblåsa på bara 10mm och slemhinna på 4mm. Ska tillbaka igen på måndag eftermiddag och ska köra med samma dos under tiden (50IE).

hoppet är inte högt just nu. Det är tredje försöket nu. Hur länge kan man köra innan det faktiskt bara är att inse att det är dags för nästa steg? Någon som plussat efter fler gånger än tre?

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?