Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Vet att med pergotime (antar att det är typ samma) så åt jag en enkelkur dvs 1 tablett. Trippelkur är alltså 3 tabletter per dag.

• frucgsvensson

Har imorse tagit ovitrellesprutan. Får se hur det går denna månad då :) jag känner mig så negativ till allt det här då jag inte känner något i kroppen! Igår kände jag starka hugg i magen, men det var ju innan ovitrellesprutan, så nu går tankarna om jag misst äl, att det lossnat själv osv. Kände inget förra månaden efter timmarna efter ovitrellen.. Får se om jag känner något denna gång då. Tror ni att det räcker att vi hade sex igår, blir idag, och imorgonbitti? Min man ska iväg och jobba i en annan stad sedan så vi hinner inte mer än så tyvärr.

• frucgsvensson

Åh! :) vad kul att vara igång igen! Själv sitter jag här och undrar om man faktiskt får äl, om man gjort tillräckligt osv. Är extremt dålig på att ta folsyretsbletterna så tror att det ska skita sig pga det... Usch. Hjärnan går på högvarv alltså. Måste försöka slappna av.

• frucgsvensson

Ja, det är tufft detta. Man får nästan lite kontrollbehov av det här eftersom allt är så kontrollerat med sprutorna fram till själva ägglossningen. Jag känner efter, och känner jag inget av en ägglossning t.ex så tror jag att det har skitit sig osv. Blir ennegativ och orolig spiral hela tiden. Det är verkligen svårt att släppa något som är så väl genomtänkt förutom befruktningsbiten. Har haft lite av tur de senaste månaderna med andra saker i mitt liv t.ex jobb och husköp så man önskar ju att även detta ska slå in liksom. Vi får se om 14 dagar ca :)

• frucgsvensson

Tack för din omtanke. Nog blir man galen emellanåt, men jag är väldigt nöjd över att jag mår jättebra av menopuren. Får inte alls samma symtom på pms osv som under en vanlig cykel utan menopur. så, är glad över att det inte är ännu en grej som spär på liksom. Har ännu inte känt av någon ägglossning av ovitrellen och jag tog den i söndags vid 12.30. Nu har det ju gått över 48h så förväntar mig ingen känning heller nu.

• frucgsvensson

Håller också tummarna, för er alla här!

Tjockisbullen2012: då är ju vi rätt nära varandra i dagar! Tog ju min ovitrelle i söndags och vi är klara med vårt jobb här hemma ;)

• frucgsvensson

Oj! 18 år? Kan förstå att det kanske tar ett tag att väcka kroppen. Låter läkaren positiv ändå eller vad säger h*n om det? Hoppas att det har hänt någonting nu på vulet!

• frucgsvensson

Är det någon som har haft starka hugg och stickningar flera dagar efter ovitrellen? Tog den i söndags och kände ingenting ca 36 timmar efteråt på en ägglossning. Men idag, fyra dagar senare vaknar jag t.om av att jag inte kan ligga raklång på ryggen i sängen för att det hugger så hemskt. Det kommer liksom som attacker kan man säga. Inte så att det inte är hanterbart, men rejält ont.

• frucgsvensson

Jag har inte haft som mensvärk utan det hade varit hugg, typ som tusen nålar. Kunde knappt sitta ner för det hugg ända ner mot baken liksom. Jag slängde iväg ett mejl till kliniken och tydligen kunde det tyda på att det hade varit en bra ägglossning och att det ibland kan vara en cysta kvar efter att ägget släppt. Men detta var ofarligt och det går bort av sig självt.

• frucgsvensson

Jag tog min ovitrelle för 9 dagar sedan. Har ont i brösten efter den. Varit på ett jäkla dåligt humör i helgen, bådar inte gott (pms). Haft lite som mensvärk nu senaste dagarna. Känner just inget mer. Är mest PMSig som sagt.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?