• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • frucgsvensson

Jenmark: man räknar ca 14 dagar från ägglossningen till mensen. om du tog din ovitrelle i torsdags var det va? Då borde du ha BIM kanske runt den 19 eller 20 november. Det beror ju på när ägglossningen skedde förstås. Jag verkar få min ägglossning dagen efter ovitrellesprutan, jag har exakt 14 dagar till mens dagen efter ovitrelle.

• Vattenliljan

Jag vill helst få mensen eftersom jag får sån ångest av att testa, så jag kommer vänta i alla fall till måndag. Samtidigt vill jag ha Provera direkt om mensen inte sätter igång trots att jag inte är gravid, så jag kommer nog inte vänta längre än måndag heller. Måndag morgon blir det helt enkelt (om inte mensen kommit förstås).

• JenMark

Aha, tack! Ja jag vet inte hur många dagar de dröjer innan mensen kommer efter en ev äl, eftersom jag inte haft äl på väldigt länge.. Har ju fått avbryta alla omgångar Började denna resa i maj. Inne på 4 el 5 omgången nu. ( -09 tog det på 4 omgången.)

Får se om jag törs testa imorrn....!

• frucgsvensson

Jenmark: du är på ovitrelle+10 idag va? Då kan det vara så att du får ett falskt positivt om du testar idag. Jag skulle ha väntat till imorgon :) fast jag är ju rätt bestämd med mitt testande, jag väntar in mensen varenda gång. Förutom första gången då jag tog ett test på ovitrelle+8 för att se om det fanns i kroppen. Då fick jag ett plus, allt i sin ordning alltså. Men mensen dök upp sedan.

• Vattenliljan

Jag är som du, frucgsvensson, jag vill också helst få mensen istället för att behöva testa i onödan. Sen kostar ju testerna pengar också. :P

• JenMark
    frucgsvensson skrev 2014-11-15 12:54:28 följande:

Jenmark: du är på ovitrelle+10 idag va? Då kan det vara så att du får ett falskt positivt om du testar idag. Jag skulle ha väntat till imorgon :) fast jag är ju rätt bestämd med mitt testande, jag väntar in mensen varenda gång. Förutom första gången då jag tog ett test på ovitrelle+8 för att se om det fanns i kroppen. Då fick jag ett plus, allt i sin ordning alltså. Men mensen dök upp sedan.

Ja precis, det blir inget testa de idag, ev imorrn..

Tror att mensen kommer i veckan dock, har det på känn... Men hoppet är de sista som överger en!
  • frucgsvensson

Ja. Jag försöker också att inte känna efter så mycket. Det tar så mycket energi och känslorna gör upp och ner hela tiden. Plus att PMS/mens och graviditet verkar ha samma symtom på de allra flesta. Jag försöker leva som möjligt :)

• Vattenliljan

För mig har mensvärken startat, så jag börjar nog blöda inatt eller imorgon. Men hellre det än att det inte händer något alls. Kommer mensen nu kanske man i alla fall hinner med en cykel till före jul. Är det någon som vet mellan vilka datum fertilitetskliniken på Sophiahemmet har stängt?

• annaw85

Jag har ätit klart Provera i fredags och har småblödit mest hela tiden känns det som. Igår var det ganska mkt, är det den blödningen som blir tror ni eller ska jag invänta ytterligare en innan jag bokar tid? Får nog fråga dem imorgon tror jag. Har för mig att blödningen kom senare gångerna jag ätit dem tidigare.

• attlangta01
    annaw85 skrev 2014-11-16 09:08:55 följande:

Jag har ätit klart Provera i fredags och har småblödit mest hela tiden känns det som. Igår var det ganska mkt, är det den blödningen som blir tror ni eller ska jag invänta ytterligare en innan jag bokar tid? Får nog fråga dem imorgon tror jag. Har för mig att blödningen kom senare gångerna jag ätit dem tidigare.

Jag skulle bokat tid, om du småblödigt hela tiden så är det troligen inte så mycket kvar att blöda ut. Förövrigt ska du väl börja några dagar efter mensen startat (det verkar ju vara lite olika, mellan 2-5dagar) och mensen har ju onekligen börjat....
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?