Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

Flash Gordon skrev 2016-08-24 20:13:48 följande:

Norska Sentios mätning för augusti bekräftar MP under spärren med 3,5%. Ett tapp från 5,3% i juni.

Nyheten finns hos webtidningen Nyheter Idag för den som vill ta del av hela mätningen.

Så här skriver Politologerna (en grupp statsvetare) om Sentio. Politologerna har undersökt tillförlitligheten hos olika opinionsinstitut:

"Sentios väljarbarometer utmärker sig som den allra minst trovärdiga. Den bygger på en självrekryterad webbpanel, men det finns ingen som helst information om den varken på Sentios hemsida eller i Nyheter Idags artiklar. Alla andra institut tillhandahåller någon sorts kort rapport, men det finns inte från Sentio"

politologerna.wordpress.com/2015/10/16/en-rankning-av-svenska-valjarbarometrar/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-08-27 19:46:56 följande:
    Det går framåt. Nu har könssegregeringen börjat ta sig in i skolan: "Att undervisa flickor och pojkar var för sig på idrottslektionerna strider inte mot skolans uppdrag, anser Skolinspektionen."
    ( www.gp.se/nyheter/sverige/okej-med-k%C3%B6nsuppdelad-idrottslektion-1.3733088 ).
    Jag vet inte varför du postar ett inlägg om den här nyheten i en tråd om MP men jag antar att det beror på att Fridolin är utbildningsminister. Du kanske inte vet det men ministrar får inte lägga sig i myndigheters beslut (det skulle i så fall handla om ministerstyre och det är förbjudet). Skolinspektionen har att tolka lagstiftningen (skollagen) och den nuvarande skollagen beslutades av den förra regeringen. Ämnet är således OT i den här tråden.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-23 15:56:15 följande:
    Utan att ha öppnat länken så gissar jag på att det är han i Norrort (någonstans).

Han som tog med sig hela klanen på ett öppet sammanträde och lät dem ställa till med hyllningstal under det som kallas "medborgarnas frågestund".
    De rödgröna gör i alla fall något åt problemet. Det är mer än vad man kan säga om Sverigedemokraternas hantering av säkerhetsrisken Alexander Fridback som SD har släppt in i riksdagens lokaler..
  • KillBill

Nu kräver MP att Sverigedemokraterna stänger av sin tjänsteman. "Det minsta man kan begära är att Putilov stängs av från riksdagen tills alla frågetecken kring hans Rysslandsrelationer är uträtade"Anders Schröder MP.

Hur kommer detta påverka sverigedemokraternas hat av Miljöpartiet?

• KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-23 19:43:07 följande:
    Trådämnet är MP .
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    Ja? MP gör något åt problemet till skillnad från vissa andra partier.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-23 22:50:49 följande:
    Tycker du inte det är det minsta märkligt att MP gång efter gång visar sig ha ytterst tvivelaktiga personer i sina led?

Nej, svara inte "jamen SD då".

Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    Jag ser MP som ett progressivt parti som letar efter nya lösningar på problem spm finns i vårt samhälle. Detta drar till sig många fritänkare och MP har haft svårt att skapa rättning i leden. Jag är som du vet inte miljöpartist men det finns ändå några av deras frågor som jag sympatiserar med.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-06 17:21:08 följande:
    Ännu ett fiasko för pajasregimen. Avgå för helvete.
    Är det ett fiasko att regeringen vill genomföra det moderata vallöftet från 2014? Som du ser i mitt inlägg ovan så är många moderata kommunalråd starkt kritiska till att moderatledningen nu backar från sitt gamla vallöfte.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-06 17:53:29 följande:
    M har sansat sig och kommit fram till det orimliga i att ödsla hundratals miljarder på detta projekt. Att ens drömma om att (S)(V)a(MP)-ätar regeringen skulle inse detta är givetvis orimligt. Debilvänstern kommer att framhärda in i det sista.
    Långt ifrån alla moderater är överens med moderatledningen i detta och dessutom stödjer fortfarande centerpartiet och KD höghastighetstågen så just nu finns det en majoritet i riksdagen för regeringens förslag.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-01 09:46:48 följande:

Inte ens dagens SCB orkar putta MP högre än 4,5%.

Då vet man att de har riktigt lågt stöd.

Jämfört med KD som i samma undersökning har parkerat sig på 3,1% eller Liberalerna som rasar till 5% så tycker jag inte att 4,5 % är en dålig siffra för MP (om man tar hänsyn till all negativ publicitet som har drabbat MP i år).

Det mest anmärkningsvärda med undersökningen måste vara oppositionen tappar i opinionen mot regeringen. Normalt sett så brukar oppositionen vara som starkast i mitten av en mandatperiod och Alliansens tapp kan därför inte annat än betraktas som ett fiasko för dem.  

Jag noterar att de flyktingvänliga partierna går bättre i opinionen än de partier som är mer restriktiva till invandring  och att de flyktingvänliga partierna (V, C och MP) tillsamman är större än det invandringskritiska SD.  

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?