• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Träffade läkare idag som konstaterade att jag har karpatunnelssyndtom.. Det visste jag ju nästan men jobbigt att få domen. Har även något förstorad sköldkörtel och känselbortfall i fingrarna och ska ta prover på måndag för att kolla om det är något ämnesomsättnings fel eller b12 brist. Ska även prova ut handledsskydd och träffa läkaren igen i slutet av nästa vecka. Blir det inte bättre så får jag opereras enligt läkaren men det hoppas jag inte! Men det kan ju gå över av sig själv och det får vi tro!

Känner mig dock väldigt trött och lite nedstämd idag och ont i kroppen. Adam är förkyld, sambon har ont i halsen så har nog något i kroppen jag med. Ska försöka sova lite på dagen och läsa en god bok så blir jag nog på bättre humör!

Kramar

• johjen
    Irma01 skrev 2015-01-06 11:05:12 följande:

Johjen hur mår ni?

Tackar som frågar!

Har varit några intensiva dygn då sambon blev sjuk på nyårsdagen, jag ont i händer och armar och Adam fortfarande förkyld. Dagarna har gått ut på att amma och ta hand om Adam, fixat mat och dryck till sängliggande sambon (hög feber) och däremellan gått ut med hunden.

Så inte haft en lugn stund utan när jag haft några minuter över har jag gått in och läst här men inte hunnit/orkat skriva något.

Var och lämnade blodprov igår, ska kolla sköldkörtel och b12 och ska prova ut handledsskydd på torsdag och återbesök hos läkaren på fredag. Adam ska få sin första vaccination på fredag med så det blir ett väldans spring på vårdcentralen i veckan! Dessutom blir Adam 3 månader på fredag, inte klokt vad tiden går!

Hur har du och alla ni andra haft det under julledigheten? Jag hade tänkt att klippa mig och få lite tid att göra lite saker men har inte hunnit med det av förklarliga skäl. Som tur är är sambon bättre idag men börjar jobba imorgon.. Jaja snart är det helg igen!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-06 19:30:21 följande:

Din stackare va jobbigt!! Det blir inte alltid som man tänkt. Hoppas ni snart är friska!! Kram

Tack! Allt bra med er?

Kram
  • johjen

Vilken natt.. Adam sovit 5 h i sträckdet första passet de senaste nätterna men i natt bara 2 och en halv.. Snorig och svårt att andas trots näsaköljning. Vaknar av värk och domningar, stickningar i händer armar, så ont i natt så jag inte vet vad jag ska ta vägen. Försöker lägga Adam i sin säng men går ej.. Måste gå upp och gå mellan varven för att stilla värken och få tillbaka känseln i händerna..

Imorgon, eller rättare sagt idag är en ny dag! Det kan bara bli bättre då!

• johjen
    Jenkis skrev 2015-01-07 07:27:34 följande:

Stackars dig!

Du har verkligen råkat ut för allt samtidigt! I värsta fall får du sjukskriva dig och någon annan ta ut föräldradagar för att hjälpa dig. Behöver inte vara sambon.

Är inte avundsjuk på din situation...

Peppkramar från mig!

Tack snälla du! Låter inte så kul med magsjuka heller.. Hur mår William?

Kram
  • johjen

Å vad härligt det låter med alla resor! Vi planerar att åka till Kanarieöarna slutet av februari/mars och eventuellt Spanien i september. Jag vill gärna hinna med en USA tripp med under f-ledigheten men det kanske blir för mycket .

Någon som vet om man måste vaccinera en liten om man åker till Kanarieöarna? Adam kommer vara runt 5 månader då.

• johjen
    glader skrev 2015-01-07 20:09:51 följande:

Oj vad ni skrivit!!!

Tänkte fråga om det är någon av er som fick barn okt/nov som fått lingonveckan än?? Tror min är på G...

Nej inte här heller! Räknar kallt med att den håller sig borta tills jag slutar helamma. Har ju haft kraftigt pms så vill inte ha tillbaka det eländet..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-07 21:28:07 följande:

Jobbigt med pms Johjen. Har två väninnor som haft väldiga problem men numera är hjälpta av serotonintillskott som de fått på recept.

Hur är det med händerna nu? Lät som en fruktansvärd natt. Har du några bra handledsskydd i väntan på de som ska provas ut? Finns bra på Apoteket alt så kan man ju linda händer oxh underarmar så du inte böjer dem. Min mamma har opererat sig och blev helt bra så skulle det gå så långt är prognosen god.

Stora kramar

Ja jag har provat det mesta mot pms, naturläkemedel, antidepressiva (blev paranoid istället!) mm och det bästa har varit när jag ätit p-piller men det har jag ju inte gjort på ett tag av förklarliga skäl. Så jobbigt när vi försökte bli gravida själva innan ivf och ha pms varje månad utöver alla misslyckade försök! Pratade med min bm på efterkontrollen och hon rekommenderar p-spruta som jag tänkte testa när vi bestämt oss om vi ska ha fler barn. Just nu kör vi med bästa preventivmedelet, avhållsamhet!

Ska till arbetsterapeut imorgon bitti för att prova ut skydd men inte fått några tills dess. Frågade läkaren om det fanns något jag kunde köpa under tiden men han sa aldrig något om apoteket. Får fråga arbetsterapeuten imorgon. Har ont i handen och handleden under dagen och det hade jag aldrig under graviditeten. Hoppas skydden hjälper eller att det hittar att jag har någon brist på något så jag kan få medicin mot det och må bättre. Känner mig allt lite sliten nu! :-S

Kram
  • johjen

Blir lite avis på er som kan natta era små tidigt på kvällen och få lite egentid.. Har försökt i omgångar att få Adam att somna tidigare än när vi lägger oss kl 22-23 men förgäves. Testat bad, amma i mörkt rum, sjunga sång och sen gå ut. Han gallskriker inom 5 minuter. Idag försökte jag börja varva ner vid 19, byta blöja och till pjamas kl 20 och sen liggamma till kl 20:30 då han slumrar in. Väntar 5 min, lägger honom i hans säng och går ut, efter 5 min skriker han igen. Försöker igen. Han ammar då i 45 min och börjar sen snutta. Tar ut bröstet och försöker med napp, går inte alls.. Har nu försökt få honom att somna i två timmar och börjar lipa i ren frustration då jag så gärna velat ha bara en timme på kvällen att göra vad jag vill.. När jag inte försöker lägga honom är han uppe med oss till 22-23 men gnällig mellan varven och trodde han ville sova tidigare men troligtvis vill han att jag ska sova där med honom. Sambon har tagit över en stund men nu hör jag att han gnäller och snart börja skrika så får gå dit.. Jaja lika bra att inse att vi inte kan få till några tidigare rutiner för nu känns det som jag kämpar emot honom..

Kram på er och förhoppningsvis god natt!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015