villsågärna38 skrev 2015-01-17 20:40:26 följande:
Här är vi def inne i den nya utvecklingsfasen nu. Lovisa sover sämre, är lynnig i humöret och blir lättare överstimulerad. Svårare att komma till ro och somna själv. Men samtidigt har hon börjat skratta och är ett riktigt charmtroll
Vi var på restaurang i em vilket gick jättebra. Hon satt i knäet hos oss el nån annan i sällskapet första timmen. Sen ammade jag, hon somnade och sov sen en timme i babyskyddet. (Hur nu det gick till, hon som hatat det sista månaden.) Var sen vaken igen då vi åkte hem. Funkar mycket bättre i babyskyddet nu. Hon håller i en skallra och har leksaker som hänger så hon har nåt att titta på och då går det bättre. Överlag en bra dag men ikväll blev hon gnällig redan vid 17 och vid 18 fick jag lägga henne. En timme senare vaknade hon och skrek. Ammade och sen somnade hon om dom tur är. Sover nu i sin säng igen. Får se hur länge
Hur har ni andra haft det idag?
Vad hätligt det låter med restaurangbesök och kul att det gick så bra! Vi hade också tänkt äta lunch ute men min tid hos frissan drog över och var tvungen att amma direkt när jag var klar och sen hade alla ställen stäng på det köpcentrum där vi var. Så fick bli drive throue på McDonalds :-P inte direkt vad jag hade sett fram emot men nöden har ingen lag. Fick däremot några timmar hos frissan som färgade min utväxt och gav mig underbar huvudmassage!
Känner verkligen igen det du beskriver med Lovisa, Adam är lika dan. Vi var en sväng hos min pappa som hade varit hundvakt medan jag var hos frissan och pappa som tyckte att Adam var exceptionellt snäll i jul nu mer var som en.vanlig bebis
och.gnällde mer.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Dock är han ju underbar mellan varven och det kan man ju stå ut med! La honom kl 21 idag med och han somnade efter amningen kl 21:30 så det verkar mer vara hans tid. Jag var desto sämre på att lägga mig och vi satt och kollade på p3 guld och snackade sambon och jag och så mysigt att tiden bara gick. Nu vaknar säkert Adam om 1-2 h men det får det vara värt! Hoppas kunna sova lite länge imorgon!
Sover Lovisa bra ikväll?
Kram