• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hoppfulla Fia skrev 2014-12-15 09:23:35 följande:

Olle har sovit jätte bra i natt och bara vaknat till ibland å ammat ca 5-10 min. Tyvärr har inte jag kunnat sova pga av nackspärr och tjafs med min sambo i går kväll som jag låg å älta. Det känns så himla mycket värr när man bråkar nu när Olle är här. Vi är sams igen men absolut inte överens. Nu ammar Olle och sen ska vi gå ut å gå en riktigt lång promis.

I julklapp funderar vi på att köpa en nattlampan med projektor och speldosa. Olle älskarinna mobil och på dagarna är det min barnvakt. Så julklappen blir liksom till oss alla tre.

Hoppas ni går en bra dag allihopa och att solen tittar fram lite grann. Kram

Härligt att Olle sover bättre, hur gammal är han nu?
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-12-15 21:23:26 följande:

Olle fyllde 6 veckor i går. Hela dan har varit helt fantastisk å jag är så himla impad och stolt över han. Han suttit i babysittern å kollat när jag bakade högsbolimpa och följde med till affären i babybjörnen för första gången. Å inget argt eller ledsamt. Å vi har legat å pratat långa stunder och hans "prat" (han säger awooooo eller ähiii) kommer lättare och han säger samma sak flera gånger efter varandra. Jag började gråta för han var så glad över att vi hade så fin kontakt. Jag är så himla lycklig... Nu sover han på sin pappa bredvid mig å vi har pratat om hur jävla lyckliga vi är och nör jag ringde till honom å berättade att jag var gravid Det samtalet kommer ingen av oss glömma.

Å så härligt! Vi har också haft en rejäl mysstund här hela familjen då vi pratat med Adam och han svarade och skrattade och jollrar. Underbart när man får kontakt på det sättet. ????
  • johjen
    johjen skrev 2014-12-15 21:52:47 följande:

Å så härligt! Vi har också haft en rejäl mysstund här hela familjen då vi pratat med Adam och han svarade och skrattade och jollrar. Underbart när man får kontakt på det sättet. ????

Dumma smily! Inga frågetecken utan
  • johjen

Irma - låter jobbigt men som Villsågärna skriver det behöver ju inte vara jobbigt hela tiden. Förra utvecklingsfasen vid 8 veckor var A kinkig i ca 3 dagar sen gick det över. Hoppas han är sitt vanliga glada jag igen snart!

Här har det varit en ganska stökigt natt.. A somnade kl 22:30 efter 5 min nattning, vaknade kl 01, 02, och 03 och ville äta en kort stund och somnade om snabbt. Vaknade sedan 06 och låg halvnaken och ville ibland äta men mest gnydde och fräste han och eftersom han mer eller mindre sov kunde jag inte göra så mycket åt det. Kl 8 åt han rejält igen och somnade om och sov till 9:30 men jag kunde inte sova då tyvärr så rätt trött nu. Tur att det blir en dag hemma idag! Han sov väldigt mycket igår på dagen så kanske tog han igen ätandet på natten och vi har ju slutat med ersättning precis och även om han drack väldigt lite ersättning i slutet så kanske han vill öka produktionen igen?

Kram

• johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-12-16 18:17:43 följande:

Hej! När ni badar, hur länge badar ni då? Sen undrar jag hur ni gör med temperatur? Vet att man ska ha 37 men Olle bara gnäller och blir ledsen om det inte är lite varmare. Idag var första gången som han inte blev ledsen alls och han var i baljan kanske Max 5 min. Kanske hade funkat längre men jag så att han började bli styrig så jag avbröt å ni ligger han hud mot hud å ammar under handduken

Badar max 5 minuter och Adam gillar det mycket. Vi känner med armbågen så det är lagom varmt och tänker om ni kanske badar Olle länge så hinner vattnet blir kallt och kanske därför han gnäller?
  • johjen

Hej vänner!

Oj vad det skrivs här i tråden, kul! Vill kommentera varenda inlägg men måste få gnälla av mig lite först.. Adam har börjat sova sämre på natten och undrar om det har med att jag nu inte ger någon ersättning innan sänggående. Tänker på det du skrev Irma! Han somnar fort nör vi lägger oss men vaknar efter 2,5 h och sen vaknar han varannan timme minst. På morgonen, vid 5-6 tiden har han en period på 1-2 h då han ligger och vänder och vrider på sig, piper och låter men gråter ej. Försöker ge honom bröstet men verkar som han sover för han tar det inte. Inte till en början i alla fall men efter 1-2 h av grejade är han ju hungrig och tar bröstet och somnar och sover typ 2 h till. På dagen kan det gå 2-3 h emellan amningarna men inte på natten tydligen. Han ammar ju också varje timme på kvällen så då verkar det som han tankar sig full. Men i och med att han grejar som han gör och vaknar var och varannan timme blir min nattsömn väldigt dålig. Han är annars glad och pigg på dagen och skriker ej på natten. Kan det vara så att han ej blir mätt på natten av min mjölk? Ska till bvc imorgon och får se om han gått upp som han ska då. Han har också börjat föra handen till munnen väldigt ofta även om han precis ammat. Kan detta vara tecken på att han inte är mätt? Eller kanske har han ont i halsen eller något annat?

Kram

• johjen

Hej vänner!

Oj vad det skrivs här i tråden, kul! Vill kommentera varenda inlägg men måste få gnälla av mig lite först.. Adam har börjat sova sämre på natten och undrar om det har med att jag nu inte ger någon ersättning innan sänggående. Tänker på det du skrev Irma! Han somnar fort nör vi lägger oss men vaknar efter 2,5 h och sen vaknar han varannan timme minst. På morgonen, vid 5-6 tiden har han en period på 1-2 h då han ligger och vänder och vrider på sig, piper och låter men gråter ej. Försöker ge honom bröstet men verkar som han sover för han tar det inte. Inte till en början i alla fall men efter 1-2 h av grejade är han ju hungrig och tar bröstet och somnar och sover typ 2 h till. På dagen kan det gå 2-3 h emellan amningarna men inte på natten tydligen. Han ammar ju också varje timme på kvällen så då verkar det som han tankar sig full. Men i och med att han grejar som han gör och vaknar var och varannan timme blir min nattsömn väldigt dålig. Han är annars glad och pigg på dagen och skriker ej på natten. Kan det vara så att han ej blir mätt på natten av min mjölk? Ska till bvc imorgon och får se om han gått upp som han ska då. Han har också börjat föra handen till munnen väldigt ofta även om han precis ammat. Kan detta vara tecken på att han inte är mätt? Eller kanske har han ont i halsen eller något annat?

Kram

• johjen

Bra beslut Irma! Hur länge verkade han missnöjd på natten innan du bestämde dig för detta?

• johjen

Tack Villsågärna för dina kloka ord!

Hur har du det med flickorna idag?

Adam gillar också julmusik och tystnar i

Bilen när jag sjunger John Lennons So this is X-mas..

• johjen

Kram till Danisen och er andra som orkar amma med värk. Jag tycker det är tufft och har ont i kroppen framför allt ryggen och då hade jag inga problem innan så jag kan tänka mig hur jobbigt det måste vara för er med värk! En eloge till er!

Adam vill amma ofta kvällar och nätter men lite mer sällan på dagen speciellt om vi är iväg och gör saker. Men det blir nog runt 10-12 ggr per dygn..

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015