• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-10-16 16:24:49 följande:

Hm... Första svartsjukekommentaren kom från stora tjejen idag Från att ha velat klappa, visa sina leksaker, låna ut nappar, mata osv så blev hon rätt less idag då lillasyster varit lite gnällig (nog tarmarna som håller på att komma igång) och velat amma rätt mkt, bli buren hela tiden osv så mamma el pappa har varit upptagen med henne konstant.

- Ta bort den! Jag vill sitta där, sa hon till mig tidigare idag. Och kommentaren till maken lite senare: - Det är min pappa, inte Bambis!

Inte lätt att få ett syskon alltid. Hörde nån klok som sa att det kan jämföras med att ens respektive tar med sig älskarinnan hem och låter henne flytta in...

Nu är maken iväg och hittar på rolig aktivitet med storasyster och jag sitter hemma i soffan och surprise!!!... ammar

Inte lätt att vara storasyster, men jag tycker ni löser det fint! Roligt det där med älskarinnan
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-10-16 20:55:05 följande:

Jenkis: låter som om du kommer få en liten bäbis innan helgen är över tycker jag. Härligt att höra att du låter så lugn och tillfreds.

Själv håller jag på å dö av tristess. Inte min kopp med kaffe å vara hemma hela dagarna, även om det givetvis är skönt att kunna vila etc. Bäbis verkar inte vilja komma ut än på ett tag tyvärr. Längtar massor.

Lugn och tillfreds nu kanske, men det var andra bullar i måndags...

Innan den 24/10 vore fint för då slipper vi en massa ställningstaganden.

Det där med tristess tycker jag går i vågor. Jag har också haft perioder när jag nästan blivit lite stressad, men för det mesta har det varit jätteskönt att vara hemma. De två senaste dagarna har jag dock ställt in förlossningsmode, så nu är det helt plötsligt lätt att bara vara.
  • Jenkis
    VSG!
    Ursäkta tjatet men vilken Châteauneuf-du-Pape slog ni till på? Ser att den finns från 179 kr upp till 425 kr på Systemet. Sen finns det flera att beställa också, men jag antar att det är någon ur ordinarie sortiment?
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-17 04:22:45 följande:

Herregud hur mycket kan en bebis äta och bajsa på en natt? Sambon byter tredje bajsblöjan sedan midnatt och jag ammar minst varannan timme. Insättning och uttag helt enkelt!

Låter som ni har en helt normal bebis

Du kanske skulle koppla in ett dropp på dig själv så slipper du äta och dricka. Bara amma liksom

Jag förstår om dina krafter just nu inte är på topp när du är så "duktig" och ammar på så bra.

Sugen på en rejäl köttbit med någon himmelsk fet sås till?
  • Jenkis

I går kväll och natt har jag inte känt det minsta. Fördelen med det är ju såklart att jag sovit som en stock och känner mig väldigt utvilad idag.

Funderar på om jag kan övertyga sambon att åka iväg på något kortare (kul) idag. Vore trevligt med lite miljöombyte och för tillfället känns det som att förlossningen är lååångt borta

Vet i sjutton vad jag skall föreslå bara...

Hur mår ni andra?

• Jenkis

Oj vad många inlägg det var här!

Det är så kul att vi alla är i grav. olika faser + att några redan fått. Man tänker tillbaka på tiden som varit och kan ta råd av dem som ligger före.

Stort lycka till alla som skall göra VUL och RUL! Pirrigt värre! Glöm inte att skriva in könet under listtråden sedan

• Jenkis

Kul Johjen att det går framåt! Det låter som ni börjar kravla er upp på banan igen. Förstår att ni haft det jättetufft!

Sitter här och flinar lite åt era bajs- och matmaratons Ja, jösses! Vad har man gett sig in på För tillfället lallar vi runt här två vuxna och kan göra vad vi vill. Intet ont anande Tur det på sätt och vis eftersom det alltid är bättre att ta saker som de kommer.

• Jenkis
    Danisen skrev 2014-10-17 10:32:38 följande:
    Ni kankse kan köra och handla någonstans som en liten utflykt eller så å t.ex en sväng inom systemet och kolla in goe viner

Jag är så sugen på att köpa en flaska Amarone eller en Ripasso mina favvisar.

Jag är så himla trött idag (igen) vaknade nyss efter några timmar på soffan. Får se vad jag orkar med idag.
    Ungefär så blev det. Sambon hade tid hos kiropraktor i stan, så jag passade på att följa med. Eftersom jag var så pigg, sminkade/klädde jag upp mig och vi passade på att ta en ljuvlig höstpromenad i stadsparken bl.a. Sen lyxade vi till det med lunch på stans bästa ställe och jag åt faktiskt en hembakad kaka till kaffet (lyx för mig).

Sedan blev det hemfärd, tända en brasa i källaren och hemgjord pizza lite senare.

Runt kl 21 började jag känna mig rejält trött, så jag förberedde läggdags. Då började sammandragningarna igen. Jag satt redan i soffan, så den här gången roade jag mig genom att titta på magen. Helt otroligt vilka krafter! Magen blir alldeles toppig och det är ju väldigt fascinerande hur ett sådant tillstånd inte gör ont! Haft SD då och då under större delen av natten och 05 gav jag upp sängen för jag var hungrig.
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-17 11:52:31 följande:

Skriver under på mat- och bajssessionerna på nätterna, herregud! Inatt ammade Hedda en gång i timmen och när jag till slut skulle få sova vid kl 06 kunde jag omöjligen sova för jag var så arg och ledsen på sambon som inte var vaken och med under alla matningar utan sov som en stock! Jag började störtlipa och när sambon dessutom började snarka kastade jag först alla Heddas mjukdjur på honom men när det inte hjälpte gick jag upp och skakade hela honom och skrek och grät. Sedan bölade jag en hel timme. Normal? Knappast... Känner mig sjuk i huvudet men det är väl bara trötthet och hormoner antar jag

Förstår att det inte var så kul då, men kul när du skriver!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015