Sillavi skrev 2014-10-15 10:57:43 följande:
Jenkins - hur känner du dig? Har hinnsvepningen gjort ngn skillnad tycker du?
Har under senaste veckan fått mer symptom allmänt på att bebis säkert kommer längre och längre ned i bäckenet. Haft mer smärta vid promenader och tydligen lite SD (visade det sig på CTG). SD gör inte ont, däremot kan det göra ont när bebis stöter med huvudet. Både runt urinblåsa och ändtarm. Blir som ett tryck nedåt. Allt sammans tycker jag blir mer och mer för varje dag och om det är hinsvepningens förtjänst eller inte är svårt att säga. Jag kanske skulle haft ett sådant förlopp med mer symptom för varje dag ändå?
Trots att jag inte fått värkar känns det som att det är något som går framåt och det är ju jättekul!
Precis som Johjen fick jag lite blodigt (brunt) slem dagen efter hinnsvepningen. (Ganska exakt 24 timmar senare) Sen inget mer på hela dagen. I morse var det där igen och när jag skulle kissa vid 10:30 kände jag hur det liksom buktade/kändes konstigt, så jag tog ner handen (man ser ju inget nu för tiden) och i handen landade hela slemproppen antar jag. Den var stor/lång som hela handflatan, gulaktig, hård/seg och så lite brunt blod runt.
Så jag och sambon åkte iväg och veckohandlade precis som planerat och jag känner mig som vanligt. Lite ont/tryck mot ändtarm/urinblåsa ibland och lite SD. Jag hoppas dock att kroppen förbereder sig i det tysta, så vi är föräldrar inom sju dagar ca
Ger den chansen så mycket som jag kan. Är hemma tar det lugnt, yogar, promenerar, stickar och strosar runt här i lugn och ro. För det känner jag stort behov av. Lugnt omkring mig, äta, röra lite på mig och vila.
Känns mycket bättre idag eftersom det känns som det går framåt sakta men säkert och alla beslut hit eller dit kanske inte blir relevanta. Det är ju lättare att ta en dag/sak i taget när man känner någon slags progress så att säga.
Irma01 skrev 2014-10-15 12:35:05 följande:
Sillavi, håller med vsg, bättre att gå kolla en gång för mycket!
När det gäller den extrema törsten så dricks det enorma mängder vatten här också. Måste ha en flaska på nattduksbordet och dricker säkert en extra liter om dagen!
Vsg, vad skönt att allt funkar fint!
Jenkis, hur mår du idag?
Kram!
villsågärna38 skrev 2014-10-15 12:59:54 följande:
Jenkis och Johjen - hur är det med er idag? Kram
Tackar som frågar
Ni ser att det är bra idag ovan