• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-10-13 21:33:38 följande:
    Jag hoppas med att jag har börjat öppna mig . Det är väl inget man själv kan känna på sig liksom?!

Usch, vilken dag! Jag förstår hur du menar och känner . Men kan alla andra kan väl vi, eller hur??

Nästa gång du är på förlossningen följer en bebis med hem
    Kan, kan man väl om man är vig som attan

Ja, kan andra kan vi!

Japp, nu skall vi ha bebis med oss hem!
  • Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-10-13 21:37:49 följande:

Inte konstigt jenkins att det har varit tufft! Usch så jobbigt! Men jag säger som Danisen, denna gång har ni bebis med hem! Hoppas du vågar tro på det och hittar tillbaka till styrka och mod! Stor kram!

Tack!
    Behöver vila från alla viktkurvor och andra orosmoment, så hoppas jag komma på fötter igen. Dagen idag har också varit gråtig och en känsla av att vara utmattad. Dock är jag inte rädd för att det skall komma igång nu eftersom jag vet att jag i grunden är utvilad och i bra form.

Skall bara ta det lugnt idag. Känner att jag behöver det. Det blir lite promenad, dusch, yoga och sticka lite på en halsduk. Orkar inte med att prata med någon eller umgås med någon.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-10-13 22:18:14 följande:

Ja, ni var verkligen min livlina då...Kraam Jenkis {#emotions_dlg.flower} Bäbis innan helgen då! Flört

Denna fl blir ju nåt heelt annat, du får inte ens tänka att den befinner sig i samma kategori som sist ju, för det är det ju inte alls, nu ska du ju få barn Hjärta

Jag har åxå pendlat mellan otålighet och skräck inför fl. Nu de senaste dagarna så har nåt hänt mentalt känner jag. Jag är liksom lugn och att vara med om en fl känns verkligt nu på ett sätt det inte gjort tidigare. Jag skiter i allt som inte är gjort här hemma, att vagnen fortf. står med punka, att BB-väskan ej är packad, har inte köpt bröstpump eller bindor till mig, benen är orakade och ögonbrynen ofärgade och ett skolarbete ogjort osv osv. Inget stressar upp mig längre, går bara i en lugn förvissning om att aaallt kommer ooordna sig, inget är vare sig katastrof eller panik, finns inget som inte går att fixa i efterhand liksom! Det är skönt...men hoppas ändå på att få behålla friden 1-2v till.. Sambon jobbar till tors. så allt det där sista är inplanerat att göras till helgen och jag tar en sak om dagen ungefär fram till dess och det som hinns med är bra, resten får va'!!

Vilken härlig inställning. Skall försöka anamma den!

Bebis under helgen tänkte jag
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-10-14 08:16:27 följande:
    Förstår att det är tufft. Mitt hjärta gick sönder lite när jag läste att ni fick åka hem själv. Den hör gången ska du se att ni har världens mysigaste lilla bäbis med er hem. Stor kram
    Tack så mycket!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-14 08:53:08 följande:
    Oh vännen, klart att det väcker en massa jobbiga minnen för dig att vara inne på förlossningen. Det vore ju konstigt om du inte reagerade på det. Men som många redan skrivit. Nästa gång har ni en liten bebis med er hem! Ni skapar nu historia nu och snart är ni en liten familj. Och ja, jag tror absolut att det är en prognos med 2 cm 3-4 dagar innan. Vi satsar på det Då är det snart dags!! Hur mår du idag? Känner du av hinnsvepningen? Kram
    Återkommer med svar under dagen. Skall hjälpa sambon med en sak nu.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-14 08:53:08 följande:
    Oh vännen, klart att det väcker en massa jobbiga minnen för dig att vara inne på förlossningen. Det vore ju konstigt om du inte reagerade på det. Men som många redan skrivit. Nästa gång har ni en liten bebis med er hem! Ni skapar nu historia nu och snart är ni en liten familj. Och ja, jag tror absolut att det är en prognos med 2 cm 3-4 dagar innan. Vi satsar på det Då är det snart dags!! Hur mår du idag? Känner du av hinnsvepningen? Kram
    Idag mår jag bättre men väldigt skör, trött och down.

Hinnsvepningen kändes mest igår em/kväll. Idag känns det mindre, men jag tycker att jag har haft mer sammandragningar och har mer tryck nedåt om jag promenerar.

Det där med SD visade det sig att jag inte lagt så mycket märkte till, men igår på CTG kunde man se att jag faktiskt har det utan att det känns så mycket och det jag trott varit tarmar inte bara är tarmarna

Det är ju helt underbart om man kan ha en process så smått framåt utan att må dåligt av den (mycket smärta alltså)
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-14 09:30:57 följande:

Här var det också en jobbig dag igår. Var helt slut efter "natten då amningen kom igång på riktigt" och Lovisa (ja Bambi har fått ett namn nu ) ammade oavbrutet. Jag sov bara nån halvtimme här och där den natten och hade ju inte sovit överdrivet mkt de två nätterna innan heller plus att jag ju faktiskt precis gått igenom en förlossning, blödde och hade eftervärkar (nåt jag liksom glömde bort). Trots detta så ville jag igår morse bjuda in några från familjen på fika vilket gjorde att jag inte hann sova ikapp nåt på dan, sen slarvade jag med maten (fastän man bränner 500 cal extra då man helammar) och på em/kvällen ville Lovisa amma oavbrutet igen. Då var jag däremot så trött att jag bara grät... av förklarliga skäl. Så orutinerat! Var liksom hög på hormoner som gjorde att jag inte tänkte klart. Dag 3, herregud!! Är ju då baby blues brukar infinna sig också. Och i normala fall är man ju inte ens hemkommer ifrån BB då. Vet inte hur jag tänkte Så idag blir det en lugn dag och mkt mat!! Har sovit bättre också, bara ammat var tredje timme. Enda äventyret idag blir återbesök på BB med lite provtagning och hörseltest. Kramar till er alla!!

Vilken amatör du är Ajabaja. Inte ta ut dig så igen!

Förstår om du grät av trötthet igår kväll. Som sagt ta det lugnt idag och ät/drick ordentligt. Du kan ju unna dig något riktigt gott Här gäller ju strikt diet fortfarande, men jag drömmer om vissa saker som jag skall äta sen...
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-14 09:30:57 följande:

Här var det också en jobbig dag igår. Var helt slut efter "natten då amningen kom igång på riktigt" och Lovisa (ja Bambi har fått ett namn nu ) ammade oavbrutet. Jag sov bara nån halvtimme här och där den natten och hade ju inte sovit överdrivet mkt de två nätterna innan heller plus att jag ju faktiskt precis gått igenom en förlossning, blödde och hade eftervärkar (nåt jag liksom glömde bort). Trots detta så ville jag igår morse bjuda in några från familjen på fika vilket gjorde att jag inte hann sova ikapp nåt på dan, sen slarvade jag med maten (fastän man bränner 500 cal extra då man helammar) och på em/kvällen ville Lovisa amma oavbrutet igen. Då var jag däremot så trött att jag bara grät... av förklarliga skäl. Så orutinerat! Var liksom hög på hormoner som gjorde att jag inte tänkte klart. Dag 3, herregud!! Är ju då baby blues brukar infinna sig också. Och i normala fall är man ju inte ens hemkommer ifrån BB då. Vet inte hur jag tänkte Så idag blir det en lugn dag och mkt mat!! Har sovit bättre också, bara ammat var tredje timme. Enda äventyret idag blir återbesök på BB med lite provtagning och hörseltest. Kramar till er alla!!

Fint namn ni valt förresten!
  • Jenkis
    Sillavi skrev 2014-10-14 13:02:21 följande:
    Hade bra blodtryck idag iaf 124/80 och trycket mot magen sa min bm att det kunde vara som foglossning fast mot revbenen. Det finns dom som har jätteont av det tydligen. Har tagit nytt tsh också. Ingen svullnad el huvudvärk.
    kram
    Vad bra att du kollade upp! Skönt att det inte var något allvarligt.
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-10-14 15:21:54 följande:
    Men vännen då! Har inte varit inne på ett tag (lite mycket runt omkring), blir så ledsen när jag läser om hur kämpigt ni har det på vägen dit, bara för att vården är som den är...
    Hoppas verkligen att det kommer igång, så du slipper onödig oro och stress. Jag hade också SD utan att märka det, det var också på CTG de märkte det...tydligen inte alls ovanligt.

Skickar en stor styrkekram, snart har ni bäbisen hos er Hjärta.
    Tack Irma! (och alla andra som kommer med hejarop)

Skall verkligen försöka fokusera på nuet nu. Har inga besök på sjukhuset på en vecka nu, så att gå ner i varv är nog det bästa. Ta en dag i taget och inte tänka på vad som kommer sägas på tisdag o.s.v.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015