• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Angående andningslarm så förstår jag fullständigt om man vill skaffa sig det. Min syster förlorade ett barn i vecka 20 (sent missfall som de aldrig fått riktigt förklaring på varför) så nästa graviditet var hon supernojjig och det slutade inte när bebis kommit heller utan hon skaffade sig andningslarm.
    Tror inte att det larmet larmade falskt någonting och har för mig att den användes på neonatalavdelningen på något sjukhus. Minns nu inte vad den hette, kan kolla med syrran om jag minns senare och återkomma i frågan.

• Kelsson1

Lokattis: Tack för frågan. Jag har börjat må lite bättre under förmiddagarna så jag ska testa jobba halvtid från torsdag så får vi se vad som händer. Kvällarna är fortfarande rätt illa men all förbättring är bra . Är bara lite orolig över att jag måste sluta äta Primperan i slutet på februari undrar hur det går då för illamåendet blir outhärdligt utan de...
    Jag var också orolig för bebis i magen, har inte känt någonting och med dottern började jag känna rörelser redan i vecka 14 (16+6 idag) men fick höra hjärtljud igår hos BM så det lugnade mig fram till RUL som är 19/1. Så är säker på att allt är bra med er bebis också

• Kelsson1

JohJen, Glader o lelle75: Här har ni ett till kontrollfreak
    Jag vet inte hur men när dottern kom släppte jag på allt som heter kontroll (fram till det renskrev jag handlingslistor så allt kom i rätt ordning i affären) och har lyckats minska ner på kontrollen.
    Till exempel nu när vi ska åka någonstans har jag fortfarande svårt för att säga vilken tid vi ska komma, gillar mer (om vi ska åka en bit) informera om när vi sitter i bilen så hinner folket få sig lite förvarning. Har lärt mig att det finns sällan exakta tider med små barn, precis när man ska ut genom dörren lägger de en laddning i blöjan som måste bytas eller något annat roligt

• Kelsson1

VSG: Så sött med sällskapssjuk bebis

Azurea: Vilken dramatik, skönt att allt gått bra. Stort Grattis till dina små älsklingar!

• Kelsson1

lelle75: Vid 20 ÅR eller så

Azurea: Skönt att du fått lämna intensiven, jobbigt att blodtrycket inte gett med sig än.

• Kelsson1

Johjen: Jag gick också upp i vikt under amning och även tiden efter, började tappa vikt först när jag började jobba igen. Ta ingen stress över vikten nu, låt kroppen samla på det den tycker att den behöver för att klara av amningen, ta tag i vikten sen när du slutat amma. Ät bara bra mat!

VSG: Så fort tiden går, vänder sig redan o skrattar, lilla skruttan så mysigt

• Kelsson1

Lokattis: Så underbart att ha lyckat RUL bakom sig o stort grattis till besked om liten prinsessa!

• Kelsson1

lisodan: Stort Grattis till ruvarstatus!

bullenochgrisen: Stort Grattis till lyckat KUB, fin mage!

Ego: Är själv lite orolig när min mage blivit mindre de senaste veckorna. Förut putade den ut mer men nu går jackan igen utan problem (var vääääldigt tajt tidigare). Har varit så hela den här veckan. Tur att det är RUL på måndag annars skulle jag nog sitta på gynakuten o vänta på extra UL nu...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015