• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lisodan: Det är rätt mysigt med en varm unge men har sina nackdelar också (hon sparkas en hel del)
    Jag jobbar bara 4 timmar för närvarande så när jag kommer hem äter jag lunch o går o lägger mig, hade inte klarat av heltid som det är just nu med illamående o trötthet.

Fröken Smilla: Stort Grattis!

Bell: Hade tagit 21-5.30 alla dagar, för mig blev det kring 21-5 med fem uppvak...
    Gipset har jag fått bort för två veckor sedan men handen är inte bra så håller på att linda den själv, borde väl besöka läkare men har inga krafter över till det...

Moolie: Kramar jobbigt att inte kunna sova, jag skulle bli galen för mig räcker det med mina korta uppvak som förstör allt

• Kelsson1

Jag har nu slutat med Primperan med resultatet att eftermiddag är jag totalt utslagen o ligger bara ner o mår illa så lär inte bli lika många kommentarer från mig i framtiden...

• Kelsson1

Bell & Sira: Primperan får man inte ta sista trimestern så läkaren sa att sista dagen för mig var 28/2 men tog sista tabletten i fredags och det är markant skillnad i illamåendet. Hoppas att jag klarar av att jobba mina 50% nu...

Blomflugan: För mig har det inte varit problem med sjukskrivning, har inte spytt en enda gång men i höstas var jag så dålig att jag bara låg ner, tog mig bara upp för att gå på toa. Kunde inte äta nästan någonting o gick ner 5kg i vikt, hoppas att jag inte är på väg tillbaka dit

• Kelsson1

Bell: Ja det är hyperemesis gravidarum, tur i oturen är att jag mår rätt ok under morgonen och förmiddagen så kan äta frukost o lunch, värre med eftermiddag o kväll.

Sira: Enda verkan av Postafen är att jag blir trött gör inget med illamåendet.

• Kelsson1

Blomflugan: Borde du inte testa Primperan om du med Lergigan comp känner dig spyfärdig hela tiden?

• Kelsson1

Moolie:
    Vet hur det känns nu när jag inte får ta mina Primperan längre, har ont i handen fortfarande o vi ska flytta till helgen...

• Kelsson1

Moolie: Jag var fullständigt nöjd med dottern (mådde illa när jag väntade henne också men det var hanterbart o jobbade heltid) och hade inte gått igenom en full IVF för syskon men hade två blastocyster i frysen o ville använda upp de. Dessutom har dottern en så stor längtan efter syskon så tror att det var mest för hennes skull som vi önskade en till.
    Nu kommer det inte bli fler graviditeter eller barn efter den här

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015