Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell: Härligt besked från TUL!
lislodan: Stort Grattis till tickande hjärta!
Bell: Härligt besked från TUL!
lislodan: Stort Grattis till tickande hjärta!
Bell: Halkade för två veckor sedan o slog ut en liten benflisa i handen, därför har jag inte kommenterat så mycket när det är lite svårt att skriva. Får väl egentligen ta av gipset idag men tänkte vänta till söndag så inte hela helgen blir förstörd om handen fortfarande inte är läkt.
Blomflugan: Vecka 22+2 idag o som jag skrev till Bell så halkade jag o tog emot med högerand o slog ut en liten benflisa.
Lokattis: Yes varje eftermiddag o kväll mår jag illa men kan åtminstone äta nu så behöver inte oroa mig att bebis inte skulle få det den behöver.
Fröken Smilla: Välkommen!
Moolie: Tänk vad långt du hunnit komma , visst är det lite mysigt med sparkar ändå, har också moderkakan i framvägg o var så orolig innan jag började känna av de.
Moolie: gravidhjärna kallas det
Kommer bara om jag trycker för mig, skönt att det inte läcker igenom än
Danisen:
Iislodan: För mig började nog illamåendet kring TD och kring vecka 7 blev jag heltidssjukskriven.
Blomflugan: Jag blev som sagt heltidssjukskriven kring vecka 7 för att inga läkemedel hjälpte, jag kunde inte få i mig mat trots tabletter mot illamåendet och gick ner 5kg i vikt även om jag bara låg ner hela tiden. Nu har jag jobbat 50% sen början av januari och det har fungerat rätt bra.
Blomman701: Tråkig inställning av dig att ta illa upp om en läkare försökt muntra upp en med massivt illamående. Det uttalandet sa inget om din graviditet, inget om att din skulle vara mindre starkt. Bara att de räknar det som starkt om man mår illa, det har jag också fått höra både med dottern och den här gången inte bara av en läkare utan från flera. Det är inget du behöver ta illa upp om och är säker på att din graviditet kommer att gå alldeles utmärkt utan illamående men tryck inte ner mer på oss som faktiskt mår illa!
Det var exakt det jag försökte få fram, inte en enda läkare eller barnmorska har sagt att de som mår illa har starkare graviditet än de som inte mår illa. Den biten lägger de som inte mår illa till själva. Det de sagt är bara att min graviditet är stark oavsett hur andras ser ut.
Varför måste man läsa in något negativt i ett påstående som är menat som pepp, det är det jag reagerar på!