Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jenkis: Jag har en tjej sedan tidigare, vad det blir nu vet vi inte än det är det för tidigt för
Bell: Tack
Jenkis: Jag har en tjej sedan tidigare, vad det blir nu vet vi inte än det är det för tidigt för
Bell: Tack
Lokattis: Tack
annwak: Stort Grattis till lilla prinsessan!
Tack. Har inte varit ute på länge så inte läst om alla. Har du fått?
Sillavi: Självklart blir man deppig om man får sådana besked. Tillåt dig själv att känna så, viktigt att få bryta ihop innan man orkar plocka upp sig själv och fortsätta framåt.
Moolie: Jag kan inte förstå den där mentaliteten de har i gruppen och helt ärligt har du det bättre utan de! Har varit med i grupper här på FL där man har kämpat tillsammans med IVF och bara blivit glada när någon fått det efterlängtade pluset för i de grupperna betyder det att det faktiskt fungerar med IVF och att min tur kan komma nästa gång.
Som sagt, du får gärna inboxa mig, jag orkar lyssna på din oro och svarar när illamåendet det tillåter. Stor Varm Kram!
Ja, vi som genomgår IVF har ännu mer press än "vanliga" människor som försöker bli gravida... Känner jag rent spontant... Pressen gör att JAG mår dåligt i alla fall... Och känslorna som suttit kvar sedan i mars är något som jag aldrig känt innan... Svårt att beskriva...
Hur mår ni andra egentligen...? Känner att mitt mående tar över hela tråden just nu... Har ni andra samma problem som mig? Hur känner ni över att lägga IVF-karusellen bakom er?
Moolie: Jag hörde ryktesvägen att du sprider skit om vår fina ivf-grupp. Det du skriver är inte sant. Jag vet ärligt talat inte vad ditt problem är. Du verkar dra åt dig konflikter som inte finns var du än befinner dig. Gör alla ledsna runt omkring dig. För det är VI som mår skit av DIG. Jag orkar tyvärr inte lägga någon energi på sådana människor. Vi har nog av energitjuvar runt omkring oss ändå.
Vår fina ivf-grupp är endast till för tjejer som kämpar med IVF. Vi träffas en gång i månaden och den informationen som lämnas på Facebook är oerhört privat och känslig. De flesta har kämpat väldigt länge och mår väldigt dåligt. Den enda anledningen till att vi startat en grupp på Facebook är att vi lättare ska kunna bestämma träffar tillsammans. Inget annat. Vi har också bestämt att om man blir gravid så får man gå med i gravidgruppen istället. För att inte göra livet jobbigt för dem som fortfarande kämpar. Den gravidgruppen är du Moolie med i. Så jag förstår verkligen inte ditt problem..? Vad jag hört så är du inte med på träffar där heller..? Grupperna är endast till för oss som vill träffas. Det är inte OK att ge oss skit för att du fått ett MA. Vi är många tjejer som har resor som är 1000 gånger värre. Vi mår alla dåligt och försöker hjälpas åt. Det är inte mer synd om någon, alla är lika.
Så snälla kära du. Sluta prata skit om det som hjälpt mig och andra så otroligt mycket. Vill du något så ta det med mig personligen. Jag blir så otroligt ledsen över att läsa detta. Ledsna ska vi inte behöva vara i onödan. :(
Mvh
IVF-träff ansvarig
Jag kan bara bekräfta det Libra1 skriver. Vi har en väldigt fin IVF-grupp som i första hand är till för de som ännu ej är gravida och för att träffas. Moolie har gått vidare till den gravida-gruppen och har möjlighet att skriva av sig där och vara med på deras träffar om hon vill.
De flesta som är med i gruppen är idag goda vänner och träffas ofta, även mellan de officiella träffarna, pratar och mailar med varandra. Där finns inget av den mobbning eller utfrysning som Moolie pratar om. Flera som har blivit gravida är fortfarande med i gruppen, men är inte aktiva. De är också med i samma gravid-grupp som Moolie.
Som Libra1 skriver har Moolie fått flera personer att känna sig ledsna. Detta kanske inte hon är medveten om, men en person med lite självkritik kanske funderar över saken istället för att häva ur sig skit över andra direkt.
Ni andra som skriver här i gruppen, kan ju fundera över hur ni reagerar när någon på familjeliv säger något. Tar man alltid allt för sanning? Det är ju väldigt mycket enklare att vara anonym här och vräka ur sig saker, än i verkliga livet.
Vi har inget intresse av att göra ner Moolie, vi ville bara inte ha henne i vår grupp längre. Och det är inte ok att hon sprider lögner om gruppen på sociala medier. Hoppas ni alla har förståelse för att det kan finnas flera sidor av en sak.