• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Fyra dagar utan blod och så helt plötsligt rött färskt från ingenstans. Nu sitter jag här med mensvärk och undrar såklart om det är växtvärk och känsliga slemhinnor när det växer så det knakar eller om mensvärken skall bli värre och ja ni vet...

Det enda man kan göra är väl att försöka att inte stressa upp sig och att ta det lugnt, men inte för lugnt för pyret mår ju bra av motion/cirkulation i livmodern + att blod retar graviditeten, så det är bättre att det kommer ut så fort som möjligt/inte blir liggande.

• Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-19 18:42:47 följande:
    Nä, när jag blev dålig i magen trodde jag först att det var mensen som var på G....!

Fortsätter med humorn i denna tråden. :P Orgasmerna har faktiskt börjat bli lite obekväma...! Drar riktigt ordentligt nedanför ljumskarna... Usch! Tradigt!! :/
    Jag trodde det samma. Att det var mensen som var på G.

Inga problem med orgasmerna ännu, men jag är väl uttöjd
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-19 18:00:06 följande:
    Jenkis!  Hur är läget nu??
    Tog en promenad och det blev inte värre i alla fall. Just nu kommer kl 14-dosens Lutinusrester ut ihop med det blod som finns kvar, så det ser ju ut som stora mängder tegelfärgat/aprikosfärgat, men jag hoppas såklart att det bara är rester och att själva blödningen har gett sig. Lär märkas när jag tar Lutinus igen vid 22-tiden. Man märker på införaren. Är det inte klarrött på den så har blödningen stannat.

Ja ni får ursäkta detaljerna....

Mensvärken kommer och går. Tyckte jag kände illamående för första gången i måndags kväll, men det gick över lika snabbt. Igår fick jag också en sån känning och idag har jag känt mer av det. Dock svårt att säga om det beror på trötthet, för idag har jag varit helt slut... Jag kan få så när jag är riktigt trött med (utan att vara gravid). Kanske känner något mer i brösten med, så jag hoppas verkligen att den här blödningen hänger ihop med fin tillväxt
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-02-19 18:29:59 följande:
    Lös och hård i magen om vartannat. Konstant lätt illamående och kan idag endast äta vitt bröd och melon..
    Frukt är ju jättegott. Jos, saft o.s.v. med.

Just nu gillar min kropp ekologiska apelsiner (Änglamark (Coop) är jättegoda) ihop med keso och toppat med valnötter.

Frukt, grönsaker och nötter kommer man långt med. Ni som kan äta ägg och Keso får en fullgod måltid rent näringsmässigt på ovanstående om det känns svårt att äta. Generellt brukar man säga att man skall äta det man är sugen på och är det bara vattenmelon, så ät det då. Våra små miniorer har det fint ändå, trots ensidig kost 
  • Jenkis
    Lyckostjärna skrev 2014-02-19 19:08:38 följande:
    Är det någon mer som har fått ont i ryggslutet som strålar ner i benet? Jag har det sedan 4 dagar tillbaka! I förrgår kunde min man stretcha mitt ben så det knakade i ryggslutet och "låsningen" släppte men dagen efter fick jag det igen! Det strålar tex när jag böjer mig i visst läge typ lågt ner i diskmaskinen eller när jag lyfter vänster ben när jag går så kommer ett ilande hugg i ryggslutet! Först tänkte jag ischias sedan blev jag rädd kan det vara foglossning? Jag vet att jag hade samma besvär med min idag 11-åriga son i några månader när jag var gravid och då gick på vattengympa så försvann det men då vägde jag ju bara 48 kg nu är jag ju nästan 10 kg tyngre och nygravid så blev jag lite orolig! Någon som vet något om foglossning?
    Tror mer på ischias än foglossning faktiskt, men inget är omöjligt...
  • Jenkis
    lisodan skrev 2014-02-19 19:05:20 följande:

Precis så jag menade. :) Men var kanske lite otydlig..
    Skrattande
  • Jenkis
    Hoppfulla Fia skrev 2014-02-19 18:12:17 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Pulsade idag för första gången i mitt liv. Jag är GRAVID! Kan inte riktigt fatta det. Har egentligen test dag på söndag. Mår illa och kan inte vara lyckligare.... Hurra!!!!
    Grattis!
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-19 19:17:56 följande:
    Hur menar du med uttöjd? :)
    Att jag var gravid för snart 7 månader sedan bara och att livmodern fladdrar fritt

Men det var ju roligare att skriva uttöjd Fast den risken är mycket liten eftersom vi sexar väldigt sporadiskt i den här familjen och jag är en fena på knipövningar Tungan ute
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-19 19:25:53 följande:
    Och fladdrar fritt lät otroligt kul! :P Men kan tänka mig att det inte är speciellt kul! :P 
    Skojade bara! Tight som en oskuld och livmodern är på plats antar jag. Men det stramar ju i era ligament som inte varit uttöjda förut och mina har ju varit det nyss liksom, så det kanske inte är så konstigt om det stramar för dig vid sex men inte för mig.

Typ så var den mer seriösa tanken
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-19 19:34:22 följande:
    HAHAHAHA! Humorn fortsätter här! Underbart! Flört Solig
    SoligFlört
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015