Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej tjejer!
Vecka 38 och det går sååå långsamt nu...Idag är jag hel sänkt, tog en liten prommis och det känns lite bättre, men att jag kunde sova så mycket, det visste jag inte! Vi fick våra nya sängar igår och det var som att sova i himmelriket
Bebisen rör sig väldigt annorlunda nu, man märker att det finns väldigt lite utrymme numera i magen. På onsdag är det dags för kontroll hos BM, det blir nog skönt, vill gärna veta att allt är OK.
Johjen, jag är djup imponerad att du orkade så länge och att dansa dessutom, hatten av! Var själv på fest i lördags, kom vid halv sju och orkade inte mer än till kl tolv....då gick ögonen i kors och det var bara att gå hem (tur att det var hos grannarna!), det var dock väldigt trevligt.
Tycker verkligen synd om er som har foglossning, det låter riktigt jobbigt. Har haft en sådan tur som ej har fått sådana besvär, tyvärr har jag inga bra tips på vad man kan göra, förutom bältet som jag har hört ska hjälpa. Hoppas verkligen det går över och att ni får njuta av er graviditet.
I kväll är det dags för del 1 av förlossningskursen, det ska bli väldigt intressant. Har skrivit på min födelseplan, tänkte dock vänta tills i morgon och se om jag ändrar mig lite efter kursen...
Har börjat att förberedda BB väskan, bättre att ha den klar än att behöva stressa i fall lillan skulle få för sig att komma tidigare, vilket jag inte skulle ha något emot egentligen!
Det är otroligt hur snabbt det gick från att fortfarande känna sig smidig och pigg till att känna sig otymplig och trött.
Nåväl, det är väl kroppens sätt att se till att jag får vila inför det som komma skall...
Hoppas ni mår bra där ute. Kram på er!
Hoppas kursen är bra!
Vår föräldrautbildning börjar nästa vecka och är fyra gånger. Sen kommer vi gå en privat profylaxkurs i september via nätet (ordnas inget sånt här). Efter det är man nog rätt mogen för att skriva förlossningsbrev.
Skall packa väskan senast i v. 36. Förmodligen blir det tidigare. Slutar jobba om 14 dagar och har tid att pyssla med sånt då.
Kommer att vara helt färdighandlad om 14 dagar skulle jag tro. Har bara apoteksgrejorna kvar nu och ev. badstöd och något att hänga på vagnen för bebis att titta på (inte nödvändigt nu, men kul att köpa förstås...)
Undrar om det finns något badstöd som passar Ikeas balja? Någon som vet? Ikea har inget eget.