• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

lelle75 skrev 2014-08-24 22:21:37 följande:
    Vad spännande att du är så nära, kommer att sakna dig i tråden för gissar att du får ont om tid att hänga här när den lille kommer. Vill passa på att tacka ännu en gång för alla svar du ger mig och tack snälla till er andra också så klart. Känner att jag har lärt mig så himla mycket av er andra, denna tråden är verkligen guldvärd! Kram på er!
    Håller med.

Fast nån gång ibland kanske vi kan få en uppdatering?

I min "gamla" tråd från förra grav. hänger alla mammor kvar. Alltså den har gått från att vara en "väntabarntråd" till en mammatråd. Så de som får barn först behöver ju inte försvinna eller starta en ny egentligen.
  • Jenkis
    mammsen 2012 skrev 2014-08-25 04:49:35 följande:

Andra natten nu som jag inte kan sova mer än max en timma för luftvägarna som bråkar och inte ger mig luft, och bihålorna som spränger..funkat inte ens att försöka halvsitta upp å sova. Vill bara sätta mig å stortjuta nu :( Ska ringa vc sen idag och höra om det finns nåt bra luftrörsvidgande jag kan få..förlossningen kan ju som sagt starta när som helst, och utan sömn och luft kan det bli tugnt..

Stackare!

Tror att Bricanyl inhalation är ok. Alltså tabletterna kan hejda att förlossningen kommer igång, men om man inhalerar blir det inte så mycket lm i blodet så att det påverkar din förlossningstart.

Ring mödravården idag! Såhär kan ju inte ha det. Du behöver ju vara så utvilad du kan inför förlossningen + att kunna andas under den med
  • Jenkis

Nu är det inte längre bara appen som talar om att förlossningen närmar sig. Tidigt i morse fick jag två rejäla förvärkar med bara ett par minuters mellanrum. Spännande och nervöst

Kände redan igår kväll en stund efter läggdags ett tryck nedåt. Gjorde inte ont eller var obehagligt, utan mer som att bebis kom ner mer i bäckenkanalen. Har känt känslan till och från hela natten.

TUL på torsdag, så då får vi se hur läget är på riktigt.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-08-25 08:00:28 följande:
    Oj,oj!! Riktiga förvärkar!! Då kanske det närmar sig för dig redan nu? Själv har jag ju sammandragningar men inga som för ont utan bara att magen blir stenhård. Packa väskan nu om du inte gjort det kram
    Jag tror den dröjer ytterligare minst 4-5 veckor i alla fall. Fast jag blev lite alert sådär på morgonkvisten och tog fram listan till vad jag har tänkt packa, så nu har jag tagit fram det som går att packa nu liksom....

Det är väskan och husdjursvakt som är viktigast. Får nog dra lite i de trådarna med. Vi har redan klart med vilka, men de är på semester utomlands någon gång i september. Måste kolla upp när och kanske ha en back up

Skulle även behöva läsa på lite mer/förbereda mig för förlossningen. Skulle det sätta igång närmaste veckan, så får man ta det för vad det är. Det går nog att föda ganska oförberedd med. Grunderna har jag alla fall läst. Men som sagt. Jag tror det dröjer. Vem vet jag kanske går över tiden med...
  • Jenkis
    Bell13 skrev 2014-08-25 12:19:30 följande:

Precis kommit hem efter ul. Allt såg fint ut. 17.3 mm lång och hon mätte mig till 8+2 och enligt senaste mens är det 8+3 och hjärtat tickade så fint. Så skönt detta känns

Härligt!

Stort grattis!
  • Jenkis

Har fått dille på äpplen nu när de första sorterna kommit. Kan äta flera stycken per dag. Nu är jag urkass i magen, men har svårt att sluta... Måste vara en carving.

• Jenkis
    johjen skrev 2014-08-25 12:52:27 följande:

Tack alla för era fina ord ang min jobbsituation.
    Sambon och jag har pratat i helgen och bestämt att jag ska ta en dag i taget. Orkar jag inte får jag kontakta BM/läkare för sjukskrivning. Känner fortfarande en hel del press/stress och eftersom vi har det ganska fullt privat med är det svårt att få tiden att räcka till. Känner mig trött och låg och lite deppig och som den extra energin är helt slut. Sover dåligt och oroar mig för att få tid för mental förberedelse inför förlossningen vilket blir en moment 22 sits eftersom jag behöver sömn/vila för att orka förberda mig mentalt. Ja ja ska sluta tjata om detta och som sagt ta en dag i tagen men märker att jag är mer känslig för stress mm än vanligt.

Kram på er!

Ta inte en dag i taget för länge bara. Risken är att du är helt utmattad tillslut. Jag vet av egen erfarenhet var det kan sluta när man försöker ta en dag i taget. Menar ingenting illa! Du känner dig själv bäst såklart!
  • Jenkis
    Lillebrorsfaster skrev 2014-08-25 20:46:04 följande:

Från det ena till det tredje - var köper man en vettig fårskinnsfäll? Finns ju på ikea, men har hört att de inte är till för vagnar/barn. Men det kanske är felaktig info? Eller finns det något annat bättre ställe som säljer, googlar men hittar faktiskt inget...

Säger som andra här:

Tranås skinnberedning. www.tranas-skinn.se

De är testade av både TEFO och SBL
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-08-26 12:15:40 följande:

Tack för alla tips!

Har vad jag förstår ganska kraftiga sammandragningar, kraftig mensvärk, sedan 2 h tillbaka och ringde BM precis som ville att jag skulle komma in i em. Eftersom jag haft uvi menade hon att jag kan fått det igen fast testet såg bra sist och att det kan leda till sammandragningar. Så lika bra att ta ett test och se så inget är konstigt. Haft ganska ont och fick lite panik här och tänkte att jag inte är redo att bebisen ska komma nu! Som tur är sitter jag hemma och jobbar idag men ska iväg på tjänsteresa imorgon bitti och borta tills på fredag..

Hoppas det gått bra hos BM! Är det på väg att dra igång hoppas jag att de sjukskriver dig ögonaböj! Som villsågärna skriver kanske du behöver ta det lugnare? (Jag skall sluta tjata om det nu, lovar)
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-08-26 15:12:13 följande:

Hej!

Tack för alla tummar. Tillbaka från TUL, allt såg fint ut, och planerad vikt på BF är 3,5 kg...den rör sig som den ska och alla mått var OK. Skönt!

Johjen, bra att du kollar upp, håller med Villsågärna, det låter som förvärkar, men bra att kontrollera allt!

Kram på er.

Roligt att höra att allt är bra!

Så nu är du redo för finalen då
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015