• Mandelmumsa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Villsågärna: Glömde skriva att jag förstås också ätit MER än vanligt eftersom man känner ständig hunger, samt att jag nog inte hade så mycket magmuskler innan, vilket nog är varför jag alltid haft putmage. Däremot tycker jag nog att magen fungerar ganska bra. Gör det jag ska en gång om dagen, och det gör jag knappt när jag inte är gravid. Det hjälper nog tarmarna att jag äter mycket frukt nu. Tar ofta till det när jag måste ha något snabbt och när jag är ute osv.

• Mandelmumsa

Beklagar Katta! :(
    Grattis Längtar, skönt att allt var bra!!
    Själv går jag in i v. 10 idag men illamåendet är bedrövligt! Ni som har kommit längre, när gick ert illamående över? Skulle behöva något att rikta in mig på känner jag, även om jag egentligen inte står ut en dag till med det här! :(

• Mandelmumsa

Lelle: Jag äter glutenfritt och har helt uteslutit vete sedan 9 mån. Har även minskat på mjölkprodukter men under illamåendet har det blivit mer av det eftersom jag tyckte det hjälpte. Tror kostomläggningen är en stor anledning till att det till slut ser ut att gå vägen för oss. Många livsmedel motverkar istället för hjälper kroppen.

Grattis till MrsCecilia! Hoppas att allt fortsätter väl! I vilken vecka togs bebisarna ut?

• Mandelmumsa

Värmen är väldigt, väldigt jobbig!! Speciellt då vi enbart har fönster mot solen och ingen möjlighet att skapa korsdrag! Så det går eg inte att vistas varken inne eller ute nu. Behöver verkligen fläkt men de är som sagt slut överallt, hade ingen sedan innan :(

• Mandelmumsa

Idag gjorde vi KUB. Allt såg bra ut och vi fick risken 1/20 000 vilket förvånade mig med tanke på att jag snart är 36! Men otroligt skönt att allt såg fint ut! Bebben låg dock väldigt stilla hela tiden.

• Mandelmumsa

Judda: Tycker din beskrivning påminner om när jag hade inflammation i skinkmusklerna. Det kändes vid svanskotan och det gjorde oftast ännu ondare när man reste på sig än när man satte sig ner. Och det gjorde verkligen ont av hårda stolar. Vet inte hur många läkare jag träffade innan någon förstod vad det var. Då förstod jag hur många dåliga läkare det finns här i Sverige. Detta var kanske sju år sedan, så jag var inte gravid då. Men kan tänka mig att man lätt kan få detta som gravid när man är tyngre och sitter mer.

• Mandelmumsa

Hej tjejer! Är det någon som har en behändig lista på prylar man behöver när barnet kommer?

• Mandelmumsa

Tack för svar Jenkis och Johjen! Jag menade egentligen prylar som man bör införskaffa till hemmet etc som är bra att ha när barnet kommit. Kanske var lite otydlig i mitt inlägg märker jag nu ð???

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015