• Mandelmumsa

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag har lyckats äta dåligt fläskkött! Därför har jag mått extra illa de senaste två dagarna. Har haft lite diarré också. Kan det påverka embryot? Försökt googla men hittar inget svar.

• Mandelmumsa

Fick precis en brunaktig flytning :( Finns det något hopp eller är det bara att invänta missfallet?

• Mandelmumsa

Tack vad söta ni är som lugnar mig med era solskenshistorier!! Nu känns det mycket bättre! :) Jag är 6+3 idag. Har lustigt nog vul just om fyra dagar, precis som det var för Irma.. Det där med att läsa läkarens ansiktsuttryck känner man ju igen och det tar ju en hel evighet innan de säger något oftast.

• Mandelmumsa

Villsågärna: Vi har gjort IVF. Är bara i v. 6+4 idag så de kanske inte kan se så mycket än. Mår så fruktansvärt illa. Känns som man är sjuk. Hade aldrig trott att det kunde vara såhär jobbigt att vara gravid.

• Mandelmumsa

Har ju själv problem med illamående nu. Har druckit två glas citronvatten och ätit en ask med jordgubbar nu på kvällen och något av dem eller båda tycks ha bra effekt på illamående. Mår just nu helt ok pga det :) Drick dock helst citronvattnet med sugrör, då det fräter väldigt på tänderna annars!

• Mandelmumsa

Var på vul idag och allt såg perfekt ut!! Tar nog ett tag att sjunka in! Exakt längd och hjärtat pickade på så fint! Fantastiskt! :) Mitt första lyckade vul.

• Mandelmumsa

Katta: Jag hade också en brun flytning utan smärta, men när jag kom till vul såg allt bra ut och läkaren förklarade att 25% får en blödning under sin graviditet så det verkar ganska vanligt!

• Mandelmumsa

Själv har jag mage redan nu i v. 9, men det beror nog mycket på att jag inte rört mig så mycket nu under semestern samtidigt som jag ätit onyttigare och haft besvär med gaser samt att jag alltid haft lite putmage. Oavsett orsak känns det lite väl tidigt att ha mage!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015