• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Tråkigt med missfall Katta o Anja! Gråter

Snart är Mrs Cecilias tvillingar här! På fredag skall de ta ut dem! Spännande! Blir väl trådens första bebisar ut eller?

Jag äter ungefär lika ofta som en vanligt icke gravid, men har lätt för att äta lite mer än andra... Känns verkligen att någon behöver energi/mat.

Hur mycket har ni gått upp?

Jag ligger på 8,5 kg + sen icke gravid. V. 26+0 idag.

Usch sen jag började jobba igen har mina fogar verkligen inte mått bra. Skall försöka stå ut nån vecka till eftersom jag inser att det även kan vara överansträngning. Har ju inte jobbat heltid på 11 veckor... Skulle vara så skönt att lyckas knega sig fram utan sjukskrivning nu. Jag har sju veckor kvar att jobba. Sen tar jag semester + föräldraledigt och blir hemma till förlossningen.

• Jenkis
    lelle75 skrev 2014-07-15 21:09:01 följande:
    Jag också, vet precis vad du menar. Jag kallar det också för akuthungrig och akutkissinödig, för det är exakt vad det är, det går inte att vänta 5 minuter ens :)
    ibland känns det även som att nr 2 inte heller kan vänta...
  • Jenkis
    linnea83 skrev 2014-07-15 21:57:32 följande:

Har inte varit inne på ett tag..Tråkigt för Kattaoanja som fått missfall :(..Stor kram till er!

Idag hade vi vårt RUL :).En livlig liten KILLE :).Allt var tipptop och diffade på en dag bara och det sa hon var helt normalt :).Så efteråt åkte jag och mannen och kollade vagnar :).Kändes stort!Vi hittade en ganska direkt :).Tyvärr blir det svårt att hitta den begagnad som vi först tänkt,men mamma ska hjälpa oss lite :).

Shit vilken resa man får vara med om!

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Grattis!

Vad skönt för er! Äntligen medvind!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-07-15 23:48:23 följande:
    Min superhungriga period har gått över. Äter som vanligt. Gått upp 6 kg. Går in i v 29 idag Jobbigt med fogarna. Hjälper bältet och gördeln nåt? Kram
    Jo, det är skillnad med och utan. Problemet är att jag har svårt att sitta med bältet och jobbet innebär sitta ett par minuter, resa sig, hämta grejor, tillbaks till datorn och fortsätta stå eller sitta igen (valfritt). Så det går liksom inte att ta av och på med bältet och stå längre stunder kan jag inte heller göra (orkar inte). Sitta längre stunder (med avbrott för hämta saker) fungerar inte heller. Får ont av både och liksom.

Var hos BM idag och hon tyckte att jag skulle ligga på om sjukskrivning om det blir ohållbart. Skönt att hon är på min sida

Passerar nog nio kilo snart. Livmodern hade vuxit 3,5 cm på tre veckor. Har sedan 14 dagar sockerförbud på vardagarna och mitt blodsocker var superbra som vanligt.
  • Jenkis
    Längtar1985 skrev 2014-07-16 14:22:30 följande:
    Åh vad jag hoppas det! Blir ju extra orolig när jag inte gått upp i vikt och magen är platt. Förutom på kvällen..

Vill bara att dagen ska gå fortare. Vi har tid ikväll kl 21.. Evighet!
    Förstår dig... Håller tummarna! Men att du inte har gått upp i vikt och att magen är platt betyder ingenting. Jag menar att allting kan vara helt perfekt ändå!
  • Jenkis
    annika11 skrev 2014-07-16 19:24:27 följande:

linnea83 grattis till fint RUL.
    längtar85 hoppas att allt ser fint ut på kub.

Har fått lite blod på pappret från slidan när jag gjort nr2 inte mycket utan bara precis när jag torkat mig, någon som varit med om samma.

Jo säkert flera. Jag har haft blödningar från och till vid båda mina grav. fram till v. 10 ungefär.
  • Jenkis

Mrs Cecilia har fått sina tvillingar nu! Togs ut i morse med KS. Såhär skriver hon:

Allt gick bra i morse, vi var jättenervösa men när väl lille Alfred skrek som en stucken gris när de tog ut honom så släppte allt. Jag grät och jag tror tom maken grät.

Klara var pigg även hon och skrek massor. Jag fick inte se dem så mkt utan de försvann till neo med maken. Som förövrigt fått sitt första babykräk på sig ;kr
    Nu har vi fått fika, maken har gått till neo och mig klämmer de på magen 1 gång i halvtimmen för att kolla livmodern. 
    Vi kommer ligga här o barnen på neo tills det finns plats till oss där. 
    Jag vet inte så mkt förutom att de vägde kring 2,3 kg resp 2,6. Ungefär. 
    De ligger nu med cpap o sond. 
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-07-18 07:38:33 följande:

Vecka 29 idag, herregud vad tar tiden vägen?

Så konstigt, den första tiden släpar ju sig fram men nu känns det som att det flyger fram allt för fort.

Vi har ju hittills bara beställt vagn men dock planerat och skrivit en lista vad vi bör fixa/köpa innan bebis kommer. Börjar kännas mer och mer verkligt nu fast ändå märkligt på något vis.. Eftersom vi inte har barn sedan innan så vet man ju inte riktigt vad man kan förvänta sig. Träffade två väninnor igår som båda fått barn under det senaste halvåret och de har så olika uppfattningar om förlossningen och första tiden. Tänker mkt på förlossningen nu och försöker förbereda mig psykiskt och fysiskt så gott det går.

Hoppas ni alla får en fin dag och härligt helg!

Kram

Ja, visst är det så. Helt plötsligt går tiden fort/fortare.

Jag försöker blunda för folks berättelser om både det ena och det andra. Hur man upplever saker är ju högst individuellt och jag är rädd att jag skall färgas i onödan av folks berättelser om påfrestande saker.

Det är ju samma sak som det där med förlossning efter avbruten grav. också väldigt olika hur man upplever en sådan sak.
  • Jenkis
    Mandelmumsa skrev 2014-07-18 19:32:17 följande:

Lelle: Jag äter glutenfritt och har helt uteslutit vete sedan 9 mån. Har även minskat på mjölkprodukter men under illamåendet har det blivit mer av det eftersom jag tyckte det hjälpte. Tror kostomläggningen är en stor anledning till att det till slut ser ut att gå vägen för oss. Många livsmedel motverkar istället för hjälper kroppen.

Grattis till MrsCecilia! Hoppas att allt fortsätter väl! I vilken vecka togs bebisarna ut?

34+0 om jag inte minns fel nu.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015