Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
lelle75 skrev 2014-04-28 17:45:29 följande:
Jag kan ha gjort det på min mvc, de tog några prover men sa aldrig var de låg. jag fick fråga själv ett par veckor senare. Jag har bokat in en ny tid hos en ny barnmorskan på Mama Mia, tack snälla för tipset. Men de är först nästa vecka de har tid. Ska ta prover imorgon om jag klarar av att komma iväg. Kram Har ett stort problem, när jag tog min kortison imorse så blev jag kraftigt illamående och kräktes upp den efter ca 10 minuter. Gjorde ett nytt försök att den igen för 30 min sedan men samma sak hände, jag kräktes upp den igen. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, ska jag göra ett nytt försök? Jag har fått prednisolon 2,5 mg och det är första gången jag tar den idag tillsammans med 5 mg (som jag hade sedan tidigare). Kan det vara ngt fel på den "nya" prednisolonen på 2,5 mg? Vad händer om man skippar kortison en dag, ngn som vet? Vad mycket problem jag har, vilken resa man ska behöva gå igenom men jag vet att det är värt det!Va skönt att du fått tid och hoppas ni huvudvärken snart ger sig! Och att du kommer iväg för provtagning. Tror inte det är nån fara ang prednisolonet om du fått i dig 5 mg och det bara rör sig om ett dygn. Om du precis höjt dosen där kanske det också gett dig huvudvärk? Det är ju också ett hormon. Kram